PKP Intercity ogłosiło spory przetarg na dostawię 18 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych. Nie będą one przeznaczone do prowadzenia pociągów, lecz do pracy na bocznicach.
PKP Intercity chciałoby kupić 18 lekkich lokomotywy spalinowych, które stacjonowałyby w Gdyni, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Oprócz samych pojazdów PKP Intercity wymaga przeszkolenia osób w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki, czyli zestawu podstawowych części zamiennych ulegających częstym uszkodzeniom w trakcie pracy.
PKP Intercity wymaga dostawy pierwszego pojazdu nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Najpierw będzie miała miejsce krótka praca obserwowana pojazdu, a później, po pierwszym przeglądzie P1 i po akceptacji pojazdu przez spółkę, dostawa kolejnych.
Przewoźnik zamówi pojazdy biorąc pod uwagę następujące kryteria: okres gwarancji jakości i rękojmi na każdą z lokomotyw – 15 %, współczynnik dostępności wszystkich dostarczonych pojazdów na poziomie co najmniej 90% - 5%, cena będzie zaś stanowić 80% wagi kontraktu
PKP Intercity wyznaczyło dość krótki czas oczekiwania na oferty. Będzie na nie oczekiwać wyłącznie do 18 września 2023. Spółka chce zrealizować zamówienie z własnych pieniędzy. Chodzi o pozbycie się bardzo już starych, niezmodernizowanych pojazdów SM42.
Przypomnijmy, że państwowy przewoźnik otrzymał już w tym roku od czeskiego producenta
CZ Loko dziesięć fabryczne nowych lokomotyw, które pracują już na bocznicach operatora. W PKP Intercity jeżdżą pod oznaczeniem SM60.
[sprostowanie]W pierwotnej wersji tekstu pisaliśmy o 18 sierpnia, jako o terminie składania ofert. To błąd. Chodziło oczywiście o 18 września 2023.