Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity będzie chciało podnieść swój kapitał
fot. M. SzymajdaED160 Flirt
PKP Intercity będzie w najbliższych latach realizować olbrzymie inwestycje. – W związku z tym zapewne pojawi się w spółce perspektywa podwyższenia kapitału zakładowego – powiedziała Dagmara Zawadzka, wiceprezeska PKP Intercity.

Pierwsze z rzędu inwestycje, dotyczące zakupu 20 lub nawet większej liczby szybkich składów zespolonych, planowany zakup piętrowych, a później jednopokładowych ezetów, a także wielki projekt wymiany floty wagonów (300 wagonów plus 150 w opcji), który ma realizować FPS, będzie skutkować wydatkami rzędu kilkunastu miliardów złotych.

– W perspektywie kilku następnych lat będziemy też myśleć o przeprowadzeniu napraw P5 składów Pendolino, co zapewne będzie wiązało się ze zmianą designu pojazdów. W PKP Intercity jest zespół odpowiedzialny za nowy design taboru – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Jak podwyższyć kapitał PKP Intercity?

Tak wielkie inwestycje prawdopodobnie będą wiązać się z koniecznością podniesienia kapitału spółki.

– Do roku 2030, przy tej skali inwestycji, zapewne taka potrzeba się pojawi – powiedziała Dagmara Zawadzka z zarządu PKP Intercity. Przypomniała, że pieniądze, który kilka lat temu pojawiły się w PKP SA po prywatyzacji PKP Energetyka (obecnie ponownie znacjonalizowaną) zasiliły budżet PKP Intercity i bardzo się przydał. Za tą sumę udało się zrealizować m.in. zakup 12 Ed160 Flirt.

Jak udało nam się dowiedzieć, spółka planuje wyemitować obligacje na kwotę aż 1,5 mld złotych, ale decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta.

Pieniądze z KPO zostaną wydane

Co ważne, PKP Intercity nie będzie mieć problemów z wydawaniem środków z Krajowego Planu Odbudowy.

– Za kwotę z KPO zakontraktowaliśmy 248 wagonów i 56 lokomotyw za ponad 2 miliardy złotych. 127 wagonów jest już wyprodukowanych i zmodernizowanych, 56 lokomotyw mamy mieć do czerwca 2026, więc cały program KPO jest zabezpieczonych – powiedział Marcin Karasiński z zarządu PKP Intercity. Projekt zakupu 38 piętrowych wagonowych push-pulli nie udał się, dlatego pierwotnie przeznaczone na niego pieniądze z KPO zmieniły przeznaczenie i sfinansowano za nie wagony.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Daniel Siwak 20 czerwca 2024

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Biznes

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Zobacz również:

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Daniel Siwak 20 czerwca 2024

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Biznes

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5