Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity bada rynek przed kupnem 16 lokomotyw hybrydowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity bada rynek przed kupnem 16 lokomotyw hybrydowych
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity zbiera informacje dotyczące rynku producentów lokomotyw, które mogłyby poruszać się zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej. Zaprasza producentów takich pojazdów do konsultacji.

Postępowanie PKP Intercity prowadzone jest w „trybie zapytania o informację” i nie stanowi jeszcze zamówienia, które będzie ogłaszane osobno. W dużym skrócie: państwowy operator zbiera informację o produktach lokomotywach dostępnych na rynku i ich cenie. Ta wiedza pozwoli mu oszacować budżet, jaki potrzebny będzie na zakup pojazdów. Ale w „zaproszeniu do złożenia informacji” pojawiają się też pewne konkrety. Wiadomo na przykład, że PKP Intercity będzie chciało zamówić 16 lokomotyw hybrydowych. 

Zamawiający planuje rozpocząć eksploatację pierwszego dostarczonego pojazdu w II kwartale 2024 r. Następnie, po próbnej eksploatacji (minimum 6 miesięcy) dostawa kolejnych siedmiu lokomotyw odbędzie się w 2025 roku, kolejnych ośmiu w 2026 roku – czytamy w informacji PKP Intercity.

Operator chce, by wszystkie lokomotywy dostarczone zostały w 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego pojazdu ma mieć miejsce w ciągu 24 miesięcy, siedmiu następnych w ciągu 12 następnych miesięcy, a pozostałych ośmiu pojazdów w ciągu kolejnych 12 miesięcy,

PKP Intercity miałby prowadzić zaplecze dla nowych pojazdów, a zespół utrzymaniowy składałby się z pracowników zamawiającego i wykonawcy w stosunku 50/50. Liderem procesu utrzymania byłby przy tym serwis wykonawcy produktu.

Nowa lokomotywa ma być wyposażona w silnik dieslowski o mocy nie mniejszej niż 1700 kW, który ma pozwolić na osiągnięcie mocy ciągłe większej lub równej 1,7 MW, z siłą pociągową 270-320 kN. Maksymalna masa pojazdu nie może być większa niż 84 tony. Co ciekawe, PKP Intercity bierze pod uwagę zakup zarówno lokomotyw cztero-, jak i sześcioosiowych. Pod siecią trakcyjną lokomotywy nie mogą być homologowane na prędkość niższą niż 160 km/h, poza nią – muszą kursować z prędkością przynajmniej 120 km/h.

Producenci lokomotyw dwutrakcyjnych mogli wysyłać do PKP Intercity swoje propozycje do 8 marca.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5