PKP Intercity stale poprawia dostęp i funkcjonowanie wi-fi w swoich pociągach. Obecnie w odpowiednie urządzenia wyposażone jest już blisko 800 wagonów oraz trwają prace nad poprawę jego funkcjonowania w Dartach i Flirtach. Do 2030 wszystkie pojazdy mają zapewniać wygodny dostęp do wi-fi.
Dostęp do szybkiego internetu w pociągach jest jedną z kluczowych usług dla pasażerów. Wygodne korzystanie, zwłaszcza w przypadku słabego sygnału z sieci komórkowych, zapewnić może zapewnienie przez przewoźnika sprawnego wi-fi na pokładach. W przypadku PKP Intercity sytuacja się poprawia, ale ciągle wi-fi nie ma w ponad połowie wagonów, a problemy pojawiają się także w przypadku zespołów trakcyjnych.
Wi-fi w 800 wagonach– PKP Intercity posiada obecnie blisko 800 wagonów i składów wyposażonych w system bezprzewodowego Internetu. Wszystkie nowe oraz modernizowane pojazdy przez przewoźnika w swej specyfikacji zawierają wymóg zamontowania podzespołów niezbędnych do prawidłowego działania bezprzewodowego Internetu – informuje PKP Intercity.
Przewoźnik dysponuje obecnie 2153 wagonami pasażerskimi, a z eksploatacji wyłączonych jest 416 wagonów. Szczegółowe informacje
o taborze PKP Intercity przedstawiliśmy w tekście z listopada.
– W ramach realizowanej strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” w perspektywie do 2030 roku wszystkie pojazdy będą wyposażone m.in. w urządzenia umożliwiające obsługę wi-fi. Liczba pojazdów wyposażonych w dostęp do bezprzewodowego Internetu, wraz z realizacją kolejnych inwestycji taborowych, wzrasta – podkreśla przewoźnik.
Darty i Flirt: Trwa modernizacja wi-fiOd wakacji 2021 problem z funkcjonowaniem wi-fi pojawił się także w Dartach (ED161) i Flirtach (ED160). Było to o tyle zaskoczeniem, że gdy w grudniu 2015 do floty przewoźnika dołączyły składy Stadlera zaś w kolejnych miesiącach również i te wyprodukowane przez Pesę to z dostępem do internetu we wszystkich 40 pojazdach problemów nie było.
Przewoźnik przyznaje, że ciągle prowadzone są liczne prace usprawniające działanie wi-fi w pociągach Flirt i Dart, których efekty są już odczuwalne dla pasażerów. Proces ten ma potrwać do przyszłego roku. W postępowaniu przetargowym na bazie, którego prowadzone są prace spółka zastrzegła sobie pięcioletnią gwarancję na urządzenia. Z korzystaniem z wi-fi nie ma za to problemu w odebranych już nowych Flirtach – całość tego zamówienia na 12 pojazdów zostanie zrealizowana w następnym roku.
Kilkaset wagonów rocznie z wi-fiPrzez wiele lat największy problem z dostępem do internetu był w Pendolino. Pierwsze składy z funkcjonującym wi-fi pojawiło się na początku roku 2019 – a więc ponad 4 lata po wprowadzeniu ich do eksploatacji. W tym czasie PKP Intercity informowało, że wi-fi posiada 225 wagonów oraz 44 elektryczne zespoły trakcyjne. Zgodnie z ówczesnymi planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet miał stanowić standardowe wyposażenie niemal 80% składów przewoźnika.
Na początku 2021 przewoźnik podawał informacje o 509 składach i wagonach, w których jest dostęp do internetu. Wówczas wi-fi funkcjonowało 19 pociągach Pendolino, 20 jednostkach Pesa Dart i 20 składach Flirt oraz 450 wagonach należących do PKP Intercity.