W lutym PKP Intercity ogłosiło konsultacje rynkowe dotyczące dostawy nowoczesnego systemu sprzedaży biletów. Odzew był spory.
Celem ogłoszonego przez PKP Intercity zapytania ofertowego (RFI) jest poznanie perspektywy rynkowej, w tym szacunkowych kosztów dostarczenia centralnego systemu sprzedaży biletów wraz z modułem rezerwacyjnym.
– Standardem przyjętym w Grupie jest szacowanie budżetów na podstawie informacji pozyskanych z rynku przed podjęciem planów i działań inwestycyjnych i taką czynność prowadzimy – tak wyjaśniało PKP Intercity przyczynę, dla której zorganizowano konsultacje.
Jak poinformowała spółka, do konsultacji zgłosiło się siedem firm. – RFI w sprawie dostawy, wdrożenia i utrzymania centralnego systemu sprzedaży biletów wraz z modułem rezerwacyjnym spotkało się z dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Odpowiedzi przesłało siedem firm: Atos Polska SA, ČD – Informační Systémy a.s., Euvic Solutions SA., Opsenio Sp. z o.o., PKP Informatyka Spółka z o.o., Pretius Software Sp. z o. o., Turnit OÜ. Jesteśmy w trakcie analizy RFI – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Zaznaczmy, że w połowie 2021 roku PKP Informatyka, która wzięła udział w konsultacjach,
sama zorganizowała podobne rozpoznanie rynku. Teraz znajduje się w gronie potencjalnych dostawców rozwiązania.
Więcej na temat planów rozwoju oferty biletowej i systemu sprzedaży mówi członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz
w rozmowie "Rynkiem Kolejowym".