Wspólny Bilet okazał się sukcesem, ale jego poszczególne elementy wymagają stałego ulepszania – powiedziała w rozmowie z RK podczas targów Trako członek zarządu PKP Informatyka Anna Sabina Wojciechowska. Najważniejsze z nich to – zdaniem spółki – system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz inteligentny system sprzedaży biletów. Ma on umożliwiać bezproblemowy zakup najkorzystniejszego biletów każdemu, nawet zupełnie nieobeznanemu z koleją pasażerowi.
System wspólnego biletu był dla PKP Informatyka jednym z ważniejszych realizowanych przedsięwzięć. – Wyzwolił nową energię. Zrobiliśmy produkt nowatorski. Widzimy jednak, że to dopiero początek drogi – zadeklarowała Wojciechowska.
Spółka opracowała koncepcję analityczną w dwóch obszarach. Pierwszym z nich jest informacja pasażerska. – Wydaje nam się, że to kluczowe. W tym zakresie jesteśmy integratorem wielu systemów – podkreśliła członek zarządu PKP Informatyka. Nowoczesny system informacji wykorzystuje dane pozyskiwane zarówno od PKP PLK, jak i z systemów przewoźników, które uzupełniają je o dane handlowe. Informacja ma charakter dynamiczny – pasażer, który kupił bilet za pośrednictwem systemu, będzie na bieżąco informowany o ewentualnych zmianach dla pociągów, którymi zamierza jechać.
– Drugi obszar, który na pewno trzeba rozwinąć, to obszar systemów informatycznych. Muszą one podążać za zmianami na rynku i za oczekiwaniami – kontynuowała Wojciechowska. Trend przenoszenia się klientów do kanałów automatycznych jest zauważalny. Dziś kupowany w ten sposób jest już co piąty bilet. – Ten wzrost jest bardzo dynamiczny. Oprogramowanie w kanałach automatycznych musi być dużo bardziej inteligentne, tak by podpowiadało klientowi możliwości przesiadek czy wybór najniższej ceny. Tam już nie ma kasjerki, która podpowie – przekonuje przedstawicielka operatora systemu. Jej zdaniem zakup biletu nie powinien wymagać specjalistycznej wiedzy. W tym celu oprogramowanie musi być nie tylko inteligentne, ale i proste w obsłudze.
PKP Informatyka ma już opracowany zorientowany na te cele plan analityczny. – Jest to wyzwanie dla naszej spółki, niemniej jednak mamy wieloletnie doświadczenie na tym rynku. Rozmawiamy ze spółkami, współpraca wydaje się bardzo owocna – oceniła Wojciechowska. Poszczególne udoskonalenia systemów sprzedaży Wspólnego Biletu mają być wdrażane kolejno co trzy miesiące lub pół roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.