PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 15 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 z opcją na 10 kolejnych pojazdów.
Jak czytamy w zamówieniu, zamawiający wymaga wykonania Naprawy wszystkich Pojazdów nastąpi w terminie do 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oprócz prac standardowych dla poziomu P4, w wielu lokomotywach trzeba będzie wykonać dodatkowe czynności jak wymiana osi, obręczy kół czy prac dotyczących silnika.
Z opcji na 10 lokomotyw PKP Intercity może skorzystać stopniowo; co więcej, przewoźnik zastrzegł sobie prawo do zmniejszenia zamówienia podstawowego o nie więcej niż trzy lokomotywy. Oferty przyjmowane będą do 9 października. O wyborcze zadecyduje cena (80%), okres rękojmi i gwarancji (10%) oraz termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (10%).
Rynek napraw lokomotyw stał się trudny dla przewoźnika,
szczególnie po upadku Olkolu. Wyceny napraw w poprzednim przetargu
były bardzo wysokie, ostatecznie z napraw 25 lokomotyw - czyli tylu na ile rozpisano obecne postępowanie razem z opcją -
zrezygnowano. Przewoźnik uruchamia natomiast
kolejne zakupy nowych jednostek.