Jak poinformowało PKP Intercity, wdrożone zostały zmiany w algorytmie dotyczącym zasad przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów. Nowe rozwiązanie pozwoli na równomierne rozmieszczenie zarezerwowanych miejsc w wagonach.
Jak wyjaśnia przewoźnik, od teraz w pierwszej kolejności w wagonie lub pociągu rezerwowane są skrajne miejsca w kolejnych przedziałach. Po zajęciu tych miejsc dopełniane są kolejne przedziały. – W efekcie podróżni będą rozmieszczani w miarę równomiernie we wszystkich wagonach – ma nadzieję przewoźnik. Nowy sposób przydzielania miejsc obowiązuje na połączenia, które są realizowane od 18 września br. Rozwiązanie to będzie w pełni widoczne od 18 października br., co ma związek z 30-dniowym okresem przedsprzedaży na przejazdy w relacjach krajowych – wyjaśnia PKP Intercity.
Przypomnijmy, że w czasie trwającej pandemii system sprzedaży biletów był wielokrotnie krytykowany za
grupowanie pasażerów w jednym miejscu pociągu, zamiast równomiernego rozkładania miejscówek. PKP Intercity długo nie mogło jednak wprowadzić odpowiedniego rozwiązania, co eksperci zrzucali na karb archaicznego systemu sprzedaży biletów KURS90. Przed miesiącem
został zresztą ogłoszony dialog techniczny na jego następcę.
Teraz przewoźnik podkreśla w komunikacie, że jego system sprzedaży był w ostatnich latach wielokrotnie modyfikowany i aktualizowany. PKP IC przypomina, że od 5 sierpnia br. pasażerowie łatwiej mogą zwrócić lub wymienić bilety kupione w systemie e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 minut na zakup i zwrot oraz 30 minut na wymianę biletu zostały skrócone do 5 minut przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej – wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Można też już rezerwować w systemie e-IC miejscówki do biletów okresowych, zakupionych również w innych kanałach sprzedaży, na przejazdy wszystkimi kategoriami pociągów oraz w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy wyłącznie w pociągach TLK i IC, do zakupionych biletów okresowych w dowolnych kanałach sprzedaży (np. w kasach). Komfort planowania podróży zwiększyło także wprowadzenie w maju 2019 r. funkcji koszyka zakupowego – wylicza przewoźnik.