Od niedawna nie są już sprzedawane wieloprzejazdowe bilety abonamentowe PKP Intercity. Spółka twierdzi, że nie cieszyły się one dużą popularnością. Ich dotychczasowym użytkownikom proponuje zaś poszukiwanie tańszych biletów wydawanych w ramach oferty Promo.
Cennik biletów PKP Intercity
przeszedł niedawno największe od lat zmiany. Z oferty wypadł m.in. popularny Bilet Podróżnika, zamiast którego pojawił się Multiprzejazd – karnet wieloprzejazdowy uprawniający do nieograniczonej liczby podróży nie w weekendy, a w niektóre dni robocze. Znacznie więcej jest zaś biletów w cenach niższych od standardowej sprzedawanych przez częściowo dynamiczny system sprzedaży. Do tego od 1 lipca PKP Intercity
wprowadziło nową ofertę „Taniej z bliskimi" dla małych grup.
Niewielkie zainteresowanie skłoniło spółkę do likwidacji ofertyPodróżujący regularnie na tej samej trasie utracili jednocześnie możliwość korzystania z abonamentów wieloprzejazdowych. Zostały one wycofane ze sprzedaży 5 maja. – Bilety zakupione do 4 maja zachowują ważność – zapewnił nas Zespół Prasowy przewoźnika. Dodał też, że oferta ta nie cieszyła się dużym zainteresowaniem pasażerów.
– Stawiamy obecnie na jednolitą i prostą ofertę, by łatwiej było znaleźć połączenia w najlepszej cenie – tłumaczy swoją decyzję przewoźnik. Argumentuje on, że oferta Promo, w ramach której wydawane są bilety jednorazowe w obniżonych cenach, ma dawać pasażerom pociągów wszystkich kategorii możliwość korzystania z takiego samego systemu cenowego niezależnie od tego, czy podróżują oni pociągiem TLK, IC czy EIC albo EIP. Spółka przypomina też, że po zmianach pasażerowie mają możliwość kupna biletu w promocyjnej cenie nawet w dniu odjazdu pociągu.
Można osiągnąć oszczędności, ale planując przejazdy z wyprzedzeniem – Dzięki zmianie bilety na mniej popularne połączenia w promocyjnych cenach są dostępne dłużej – dodaje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy przewoźnika. Przypomina, że dawniej obniżone opłaty nie były stosowane, jeśli zakup następował na mniej niż siedem dni przed odjazdem. Zasada ta obowiązywała nawet wtedy, gdy zainteresowanie danym kursem było niewielkie.
To właśnie ogólnodostępna oferta Promo ma być odpowiedzią na potrzeby korzystających do tej pory z abonamentów. W pewnych przypadkach podróżujący regularnie rzeczywiście mogą dzięki niej osiągnąć spore oszczędności. Dotyczy to jednak przede wszystkim tych, którzy mogą zaplanować swój wyjazd z wyprzedzeniem – zwłaszcza jeśli podróżują na popularnej trasie.
Wbrew obietnicom, PKP Intercity często sprzedaje bilety w ramach Promo drożej, niż w ramach wcześniejszej oferty Bilet Taniomiastowy.