Ułomność systemu sprzedaży biletów PKP Intercity nie pozwala na wydanie biletu w przypadku przejazdu odcinkiem pokonywanym przez dany pociąg dwukrotnie. Wpływa to na sytuację pasażerów w rejonie Bielska-Białej. Rozwiązaniem jest jedynie pobranie miejscówki na dłuższą relację w kasie biletowej.
W związku z tym, że aktualnie niewykorzystywana jest podstawowa trasa kolejowa łącząca Bielsko-Białą z Wisłą, wybrane pociągi PKP Intercity dwukrotnie przejeżdżają fragment linii kolejowej nr 139 Katowice – Zwardoń pomiędzy stacjami Czechowice-Dziedzice i Bielsko-Biała Główna. Przykładowo pociąg IC „Daszyński” relacji Wisła – Warszawa dojeżdża do Czechowic, następnie jest kierowany do Bielska-Białej, a po zmianie kierunku jazdy powraca do Czechowic i rusza w dalszą drogę w kierunku Katowic i Warszawy. Prowadzi to nie tylko do wydłużenia łącznego czasu przejazdu, ale i do pewnych problemów z zakupem niektórych biletów.
Wydanie biletu jest technicznie niemożliwe
Pasażerowie chcący odbyć podróż na krótkim odcinku z Bielska do Czechowic nie mogą bowiem kupić biletu przez internet. Blankietu z miejscówką na ten odcinek nie wydadzą także kasjerzy. Tymczasem stacja w Czechowicach ma pewne znaczenie w kontekście przesiadek i zdarza się, że problem ten dotyka także podróżujących w dalszych, ale nierealizowanych bezpośrednio relacjach.
– Obecnie wykorzystywane przez naszą spółkę systemy rezerwacyjne nie są przygotowane do obsługi podwójnego zatrzymywania się pociągu na tej samej stacji – przyznaje Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tym samym potwierdza, że pasażerowie nie mają żadnej możliwości, by kupić bilet z miejscówką na wybrane przez siebie połączenie. Samodzielna odprawa przez internet jest przy tym całkowicie niemożliwa.
Kasjerzy zablokują miejsce na dalszym odcinku
– Jedyna możliwość odprawy w tej sytuacji to wydanie biletu bez rezerwacji w kasie biletowej oraz rezerwacji miejsca do kolejnej stacji na trasie pociągu – stwierdza nasz rozmówca. W najbliższym czasie problem ten nie zostanie rozwiązany. Usunięcie niedoskonałości ma być zrealizowane dopiero wraz z rozpoczęciem eksploatacji nowego systemu rezerwacyjnego, przy czym konkretna data jego wdrożenia nie jest znana.
Przewoźnik planuje dopiero zakup nowego systemu, który obsłuży rezerwacje. – W wymaganiach została uwzględniona możliwość sprzedaży takich biletów, jak w opisywanym przypadku – zapewnia Cezary Nowak. W pewnych specyficznych sytuacjach na podobny problem mogą natrafić podróżni korzystający z połączeń dwukrotnie zatrzymujących się w Szczecinie-Dąbiu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.