Przewoźnik wprowadził do ruchu wypożyczoną lokomotywę Siemens Vectron. Zgodnie z wcześniejszymi planami kieruje ją do obsługi połączeń Warszawa – Berlin. Zwiększyła się także dostępność elektrowozów EU44 „Husarz” – obecnie przewoźnik może wjechać do Niemiec dziewięcioma takimi maszynami (osiem kursuje z planowymi pociągami, a jeden pozostaje w rezerwie).
Pod koniec maja informowaliśmy na naszych łamach o
wynajęciu przez PKP Intercity lokomotywy Siemens Vectron należącej do tzw. poolu taborowego MRCE. Sprowadzenie lokomotywy było reakcją na problemy z dostępnością maszyn EU44 „Husarz”. Są to jedyne pojazdy należące do polskiego przewoźnika, które mogą kursować po sieci Kolei Niemieckich DB. Obsługują więc połączenia do Berlina, bo eliminuje to konieczność wymiany elektrowozu na stacji granicznej.
Według naszych informacji pojazd miał rozpocząć obsługę połączeń Warszawa – Berlin 9 czerwca. Tak się jednak ostatecznie nie stało i regularne kursy z pasażerami obsługiwane Vectronem zainaugurowano nieco później. – Lokomotywa ta została już wprowadzona do ruchu – zapewnił nas jednak dziś Piotr Mazur z Biura Prasowego PKP Intercity. Nie podał nam przy tym konkretnej daty rozpoczęcia jej wykorzystywania, ale jak wynika z informacji od naszych czytelników, kursowała ona już 1 lipca.
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami maszyna ta obecnie jest przydzielana do obsługi pociągów kursujących do Berlina. Należy przy tym zaznaczyć, że od czasu niedawnego kryzysu dostępność „Husarzy” znacząco się poprawiła. – Składy do stolicy Niemiec prowadzi także aktualnie osiem lokomotyw EU44, a jeden elektrowóz tego typu utrzymywany jest w rezerwie – wskazuje bowiem przedstawiciel PKP Intercity.
Przypomnijmy, że nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy PKP Intercity wykorzystuje lokomotywy Siemens Vectron. Jeździły one z pociągami przewoźnika m.in. w 2015 r., kiedy spółka wypożyczyła dwie takie maszyny od DB Schenker Rail Polska. Kursowały wówczas głównie po Centralnej Magistrali Kolejowej między Warszawą a Krakowem, prowadząc zarówno pociągi kategorii EIC, jak i TLK. Wcześniej PKP Intercity testowało podobny elektrowóz w 2012 r.