NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

PKP IC wyjaśnia przyczyny dzierżawy szt-ów. Szereg zalet

| Jakub Madrjas 18.11.2020 96

PKP IC wyjaśnia przyczyny dzierżawy szt-ów. Szereg zalet
Fot. M. Szymajda
PKP IC wyjaśnia przyczyny dzierżawy szt-ów. Szereg zalet
PKP IC wyjaśnia przyczyny dzierżawy szt-ów. Szereg zalet
PKP Intercity wyjaśnia chęć wynajmu spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń z Krakowa w Bieszczady. Duży wpływ na tę decyzję mają prace ograniczenia wynikające z remontów infrastruktury.
Na początku miesiąca PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Chce je wykorzystać do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz. Jak pisaliśmy w naszej analizie przetargu, jedynym oferentem może być SKPL ze składami SN84.

W SN84 znajduje się 220 miejsc siedzących w klasie drugiej oraz 24 miejsca klasy pierwszej – więcej o ich wnętrzach pisaliśmy tutaj. Pociągi te woziły już pasażerów PKP Intercity na odcinkach Jasło – Zagórz, Zagórz – Łupków, Rzeszów Główny – Jasło i Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto. Przewoźnikiem był wówczas SKPL jako podwykonawca PKP IC. Teraz narodowy przewoźnik zdecydował się na zmianę tego modelu.

Jak podkreśla Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity, możliwość realizacji połączeń w relacji Kraków Główny – Zagórz – Kraków Główny taborem pozyskanym od podmiotu zewnętrznego zostało zaakceptowane przez organizatora przewozów. – Rozwiązanie polegające na wykorzystaniu spalinowych zespołów trakcyjnych eliminuje wykonywanie manewrów podczas zmiany czoła w objętej pracami remontowymi stacji Kraków Główny – tłumaczy Serbeńska. 

Jak dodaje, w nowym rocznym rozkładzie w wyniku zamknięcia linii nr 106 nie będzie możliwości utrzymania  przejazdów składów wagonowych z lokomotywami SU160 obsługiwanymi w Lublinie. – Należy też podkreślić, że spalinowe zespoły trakcyjne uzyskują wyższe prędkości maksymalne na części odcinków w stosunku do składów złożonych z lokomotyw i wagonów dedykowanych do obsługi linii nr 108 – podsumowuje przedstawicielka przewoźnika. Rzeczywiście, w projektowanym rozkładzie jazdy czasy przejazdu na trasie Kraków – Rzeszów z wykorzystaniem składów zespołowych są krótsze niż obecnie, ale wiążę się to również z pominięciem kilku obecnie obsługiwanych stacji, w tym Stróży.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5