Jednostki SN84, które obsługują połączenia PKP IC do Zagórza, nie są wyposażone w klimatyzację. Sytuację pasażerów w upalne dni ma jednak wkrótce poprawić dodatkowa instalacja wspomagająca wietrzenie. Prace nad rozwiązaniem prowadzi właściciel nietypowych zespołów trakcyjnych – prywatna firma SKPL.
PKP Intercity które utrzymuje ruch pociągów dalekobieżnych na południowe Podkarpacie – do Krosna, Sanoka i Zagórza – realizuje połączenia przy współpracy z prywatną spółką SKPL. Rola pociągów dowożących w rejony górskie rośnie w okresie wakacji, gdy w Beskid Niski czy Bieszczady dociera więcej turystów. To jednak również okres, gdy często notowane są wysokie temperatury, a we wnętrzu należących do SKPL pojazdów zdaniem wielu pasażerów panuje upał.
Wietrzenie jednostek z dodatkowym wspomaganiem
– Oczywiście zarówno nasza spółka, jak i SKPL mają świadomość, że w dniach, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury, komfort podróży pojazdami bez klimatyzacji jest mocno obniżony – przyznaje zespół prasowy PKP Intercity (dotyczy to zresztą także wciąż posiadanych przez PKP IC nieklimatyzowanych wagonów, czy pojawiających się awarii - przyp. red.). Służby przewoźnika stwierdzają także, że wszystkie otwieralne okna w każdej z użytkowanych jednostek SN84 są sprawne. W każdym członie znajduje się jednak od 4 do 6 okien wychodzących na każdą ze stron których otworzyć się nie da.
Te pełnią rolę wyjść ewakuacyjnych. Wietrzenie pojazdów ma zapewnić poza otwieranymi oknami również system wentylacji nawiewno-wywiewnej, który jest regulowany. Jego działanie opiera się o ruch pojazdu. – SKPL pracuje nad zastosowaniem instalacji wspomagającej wentylację – poinformowało przy tym PKP Intercity. Pojazdy mogą więc zyskać klimatyzację - choć nie wiadomo jeszcze kiedy.
Prawdopodobnie SKPL pozostanie na Podkarpaciu
W okresie obowiązywania aktualnego rocznego rozkładu jazdy pociągów, a więc do grudnia tego roku, nie są planowane zmiany w zakresie taboru wystawianego do obsługi połączeń z kierunku Krakowa na południowe Podkarpacie. Jaki tabor zostanie tam skierowany w przyszłym roku? – Obsługę połączeń do Krosna i Zagórza zamierzamy zapewnić pojazdami spalinowymi lub hybrydowymi wydzierżawionymi w drodze przetargu – zapowiadają służby prasowe PKP Intercity.
Z dużym prawdopodobieństwem partnerem PKP Intercity pozostanie więc SKPL, który regularnie pełni rolę podwykonawcy narodowego przewoźnika. Dodajmy, że niezależny operator uruchamia w tym roku także swoje pociągi obsługujące trasy Podkarpacia w sezonie letnim.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.