Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Uszkodzony Flirt wróci do ruchu w przyszłym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Uszkodzony Flirt wróci do ruchu w przyszłym roku
fot. Roman CzubińskiZdjęcie ilustracyjne
Od blisko roku elektryczny zespół trakcyjny ED160 PKP IC oczekuje na naprawę. Nie wyłoniono jeszcze wykonawcy koniecznych prac. Przerwa w ruchu może potrwać jeszcze kilka miesięcy – wynika z informacji, które otrzymaliśmy od przewoźnika.

Zakończenie dostaw zespołów ED160 z drugiego kontraktu – o którym pisaliśmy niedawno – nie będzie oznaczało, że wszystkie egzemplarze od razu znajdą się w ruchu. Od blisko roku odstawiony jest bowiem jeden z pojazdów z pierwszej serii – jednostka o numerze 006. Jak wynika z informacji udzielonych przez przewoźnika, na przywrócenie go do eksploatacji będzie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy.

– Pociąg ED160-006 został uszkodzony po tym, jak wjechał w obniżoną sieć trakcyjną na początku tego roku – informuje Marta Ziemska z zespołu prasowego PKP IC. Uszkodzenia objęły zarówno mechaniczną część pojazdu (przedstawicielka przewoźnika nie precyzuje ich dokładnego zakresu), jak i elementy zabudowy czoła oraz dachu. Po przeprowadzeniu oględzin wskazano urządzenia do wymiany i naprawy oraz ogłoszono postępowanie na wybór wykonawcy.

PKP IC na razie nie potrafi określić, kiedy EZT wróci do ruchu. – Prowadzone są negocjacje dotyczące umowy. Jednym z istotnych elementów umowy jest określenie czasu potrzebnego na naprawę. Termin naprawy na razie nie jest finalnie uzgodniony, ponieważ zależy on też od dostępności odpowiednich podzespołów i części – wyjaśnia Ziemska. Jak dodaje, PKP IC przewiduje powrót ED160 do ruchu w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku.

Docelowo w taborze PKP IC znajdzie się 32 jednostek ED160. Do 20 pojazdów dostarczonych w roku 2015 dołączyło 12 zamówionych w sierpniu 2019 r. Ostatni z nich ma zostać odebrany do końca bieżącego roku, co oznacza nieznaczne (biorąc pod uwagę okoliczności) opóźnienie w stosunku do terminu umownego. Pojazdy pierwszej i drugiej serii różnią się od siebie wyposażeniem i aranżacją wnętrza oraz wyposażeniem nowszych egzemplarzy w system bezpieczeństwa Guardia.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5