PKP Intercity unieważniło przetarg na modernizację 90 wagonów typów 111A i 141A dla PKP Intercity, który rozpisano w połowie grudnia 2019 roku. Jedyna oferta przekroczyła budżet przewoźnika.
Przetarg na modernizację wagonów
rozpisano w połowie grudnia 2019 roku. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i później przeglądem na trzecim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typów 111A i 141A. Wagony po wykonanych pracach pozostaną wagonami przedziałowymi 2. klasy, ale z sześcioma a nie ośmioma miejscami w przedziale.
Oferty ostatecznie otwarto w połowie sierpnia. Wpłynęła tylko jednak, którą złożył FPS H. Cegielski.
Opiewała ona na 515,7 mln złotych, przy budżecie zamawiającego określonym na ten cel w kwocie 424,5 mln złotych brutto.
Wczoraj (20 października) PKP Intercity unieważniło przetarg. – Zaproponowana przez wykonawcę kwota za realizację usługi nie mieści się w kwocie jaką zamawiający, przeznaczył na sfinansowanie zamówienia – uzasadniło PKP Intercity.
PKP Intercity z końcem 2019 roku
odebrało ostatnie z 90 wagonów, z poprzedniego kontraktu z FPS. Niedawno producent
przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne.