W lutym weszła w życie znaczna podwyżka cen Wspólnego Biletu. Kasy PKP Intercity pobierały jednak od pasażerów wyższe stawki już w styczniu. Przewoźnik tłumaczy to błędem i zapowiada zwrot nadpłaconych środków.
Niedawno informowaliśmy o radykalnej podwyżce opłat za bilety wydane w ramach oferty Wspólny Bilet. Umożliwia ona jednoczesne opłacenie przejazdu pociągiem dalekobieżnym i regionalnym większości operatorów samorządowych. W założeniach pozwalało to na zaoszczędzenie środków względem zakupu osobnych blankietów. Aktualnie zysk jest jednak niewielki lub żaden, bo opłaty za część regionalną wzrosły skokowo o kilkadziesiąt proc.
Ponad pięć lat bez zmian w cenniku
Koordynatorem oferty od początku jej istnienia pozostaje PKP Intercity. – 1 lutego weszła w życie zmiana cennika bazowego Wspólnego Biletu, której inicjatorem nie jest nasza spółka – podkreśla Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tłumaczy, że opłaty nie zmieniły się od 2018 r., a w tym czasie przewoźnicy honorujący ofertę odczuli znaczny wzrost kosztów prowadzenia swojej działalności. Zmieniali też swoje podstawowe cenniki, a część operatorów podniosła opłaty już kilkakrotnie.
– Wobec tego przewoźnicy zdecydowali się na zmianę cennika bazowego Wspólnego Biletu – stwierdza nasz rozmówca. Nie odniósł się natomiast do pytania o atrakcyjność oferty po aktualizacji opłat i o opłacalność korzystania z tej możliwości.
Podwyżka weszła w życie wcześniej niż powinna
Część pasażerów odczuła skutki podwyżki jeszcze przed jej formalnym wprowadzeniem. Jak poinformowali nas czytelnicy, kasy biletowe sprzedawały bowiem bilety w nowych cenach już 31 stycznia. – – Po stronie naszego partnera technologicznego wystąpił błąd w mechanizmie wyliczania cen – potwierdza rzecznik PKP Intercity.
Zawyżoną cenę mają wobec tego Wspólne Bilety kupowane w ostatnim dniu stycznia zarówno na podróże realizowane tego samego dnia, jak i w lutym. – Nadpłata za bilet kupiony w systemie Bilkom będzie zwrócona automatycznie na konto bankowe, z którego bilet był opłacony – zapewnia Cezary Nowak. Ci, którzy kupili bilet w kasie, mogą zaś wystąpić z wnioskiem o zwrot, załączając do niego kopię lub zdjęcie biletu oraz numer swojego rachunku bankowego. Oczywiście jest to możliwe tylko wówczas, gdy pasażer nie zdążył wyrzucić wykorzystanego biletu kupionego w zawyżonej cenie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.