Równo miesiąc po poprzedniej aktualizacji aplikacji mobilnej PKP Intercity pasażerowie otrzymali kolejne funkcje - np. możliwość pobrania biletu w formie pliku PDF oraz dodania podróży do kalendarza. W udostępnionej na początku stycznia aplikacji podróżni zakupili już ponad 500 tysięcy biletów - podaje PKP IC.
PKP Intercity mocno podkreśla, że nieustanie rozwija swoją aplikację mobilną. W najnowszej wersji użytkownicy zyskali możliwość pobrania biletu w formacie .pdf. Dzięki temu podróżny może łatwo przesłać go na inne urządzenie, udostępnić bliskiej osobie lub okazać bilet do kontroli w przypadku braku połączenia z internetem. Dodatkowo podróżni mogą już dodawać termin podróży do swojego kalendarza.
W ostatnim czasie narodowy przewoźnik udostępnił w swojej aplikacji także funkcję płacenia z użyciem Apple Pay. Wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To duże udogodnienie dla podróżnych, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im dokładne miejsce, w którym chcą spędzić swoją podróż - podaje przewoźnik. Do wakacji
ma zostać wprowadzona sprzedaż na pociągi międzynarodowe.
Jak informuje przewoźnik, od początku działania nowej aplikacji sprzedano za jej pośrednictwem ponad 500 tysięcy biletów. Poprzednia aplikacja IC Mobile Navigator sprzedawała ich 40 000 miesięcznie.
- Inwestujemy nie tylko w nowoczesny tabor, lecz także w rozwiązania technologiczne, których celem jest podnoszenie komfortu pasażerów. Digitalizacja sprzedaży jest ważnym elementem strategii unowocześniania polskiej kolei. Nasze działania dają widoczne rezultaty. Ponad 500 tysięcy sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej od jej uruchomienia to świetny wynik i powód do dumy – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes PKP Intercity cytowany w komunikacie.
PKP Intercity konsekwentnie rozszerza możliwości zakupu biletów. W 2021 roku PKP Intercity rozwinęło swoją sieć sprzedaży o partnerów zewnętrznych i wprowadziło nowy model sprzedaży agencyjnej. Dzięki niemu bilety na przejazdy PKP Intercity można aktualnie kupić na popularnych platformach takich jak mPay, e-podroznik.pl, KOLEO oraz SkyCash. Dodatkowo, od 24 kwietnia br. użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika. Strategia spółki jej zdaniem przynosi efekty – ta forma zakupu biletów cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem podróżnych. Przez niecały rok po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich 2,5 mln biletów PKP Intercity.