PKP Intercity zapowiada przetarg na wybór wykonawcy modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Inwestycja pochłonie 380 mln złotych.
Przygotowania do modernizacji mającego prawie 150 lat zaplecza w Przemyślu trwają od kilku lat. Prace
miały się zacząć w zeszłym roku, ale rozpoczęcie inwestycji przesunęło się. Umowę na opracowanie projektu
podpisano w kwietniu 2020 roku.
Dzisiaj (12 czerwca) Ministerstwo Infrastruktury uczciło ogłoszenie postępowania na wybór wykonawcy modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce - choć w rzeczywistości przetargu nie ma jeszcze na stronie przewoźnika. Jak czytamy w komunikacie, wybór firmy, której powierzone zostanie zadanie, planowany jest w trzecim kwartale tego roku. Na Podkarpaciu do 2025 roku na stacji postojowej Przemyśl Bakończyce powstanie ekologiczna myjnia całoroczna oraz przebudowana zostanie bocznica kolejowa. Koszt tej inwestycji to ponad 380 mln zł.
Jak informuje PKP Intercity, inwestycja zostanie podzielona na dwa zadania. Pierwsze z nich to budowa całorocznej ekologicznej myjni automatycznej, dzięki której możliwe będzie kompleksowe mycie taboru. Poprawiona zostanie gospodarka wodna obiektu, co zminimalizuje jego oddziaływanie na środowisko i usprawni pracę stacji Przemyśl Główny. Drugie zadanie obejmie przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Nowoczesne zaplecze techniczne wpłynie na bardziej efektywne przygotowanie pociągów do trasy, a rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów.
Przewoźnik do 2030 roku zapowiada planach uruchomienie dodatkowych par dziennych pociągów kategorii IC z Przemyśla i Rzeszowa w kierunku Krakowa i Wrocławia. Przez Kraków do Warszawy nadal ma kursować pociąg EIP obsługiwany przez skład Pendolino. Połączenie ze stolicą będą zapewniać także dodatkowe pary dziennych pociągów IC z Rzeszowa przez Lublin lub Radom.