Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Intercity: Rozwój oferty Polska – Ukraina ogranicza infrastruktura

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Intercity: Rozwój oferty Polska – Ukraina ogranicza infrastruktura
fot. Michał SzymajdaPociąg z Kijowa na stacji Warszawa Wschodnia
W ciągu ostatnich pięciu lat liczba przekraczających polsko-ukraińską granicę pociągiem bardzo mocno wzrosła. Przybyło też zresztą połączeń, a strona ukraińska chciałaby nadal rozwijać ofertę. Problemem jest jednak przepustowość stacji granicznych – twierdzi PKP Intercity.

W maju Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) podsumowały popularność swojej oferty w relacjach międzynarodowych. Najważniejszym kierunkiem obsługiwanym przez przewoźnika w obliczu trwającej wojny z Rosją jest rzecz jasna Polska. Najwięcej pasażerów wybiera bezpośredni kurs do Warszawy, a także składy InterCity+ łączące Kijów z Przemyślem. Od początku roku do połowy maja granicę w Medyce przekroczyło niemal pół miliona osób.

Znacząco więcej pociągów międzynarodowych

W podobnym tonie wypowiada się polski operator większości polsko-ukraińskich połączeń kolejowych. – Liczba pasażerów w komunikacji pomiędzy Ukrainą a Polską zwiększyła się od 2019 r. ponad dwukrotnie – informuje Biuro Prasowe PKP Intercity. Było to możliwe m.in. dzięki uruchomieniu nowych kursów. Co istotne, podróżnych przybywało jednak szybciej niż pociągów, bo oferta została rozszerzona z poziomu sześciu do dziesięciu par na dobę.

Aktualnie PKP Intercity obsługuje po polskiej stronie dwie pary pociągów relacji Chełm – Kijów, w tym z grupą wagonów do Charkowa, a także jedną parę Chełm – Dnipro przez Kijów. Ofertę na przejściu Dorohusk – Jagodzin (Jahodyn) uzupełnia bezpośredni IC Kyiv Express relacji Warszawa Wschodnia – Kijów. – Przestawka odbywa się po stronie ukraińskiej – informują służby prasowe polskiego operatora, wskazując na konieczność zmiany wózków w wagonach na umożliwiające jazdę po szerokotorowej sieci UZ.

Oferta zostanie rozszerzona, ale nie dzięki PKP IC

Na przejściu Medyka – Mostyska odprawiane są zaś dwie pary pociągów IC+ relacji Przemyśl Główny – Kijów przez Lwów obsługiwane ukraińskimi jednostkami Hyundai. Poza tym kursują tamtędy składy wagonowe: jedna para z Przemyśla do Kijowa i Odessy, jedna z Przemyśla do Charkowa, jedna z Przemyśla do Zaporoża i jedna z Przemyśla do Kijowa. – Strona ukraińska jest zainteresowana zwiększeniem liczby międzynarodowych pociągów pasażerskich – usłyszeliśmy.

– W tej chwili możliwość rozszerzenia oferty ogranicza infrastruktura stacji granicznych – podkreśliło jednak PKP Intercity. W najbliższym czasie rozkład jazdy powinien więc kształtować się podobnie jak obecnie. Przypomnijmy, że Ukrzaliznycia uruchamia we współpracy z innym polskim przewoźnikiem – SKPL Cargo – także połączenie z Rawy Ruskiej do Warszawy, a od grudnia ta sama spółka planuje obsługiwać na zasadach komercyjnych połączenie Sanok – Chyrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Zintegrowany transport

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Przemysław Farsewicz 19 czerwca 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Michał Szymajda 18 czerwca 2024

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Zintegrowany transport

Olsztyn zapowiada przetarg na tramwaje z KPO

Przemysław Farsewicz 19 czerwca 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Tabor i technika

PKP Intercity: Darty i Gamy muszą jeździć więcej. Co z hybrydami?

Michał Szymajda 18 czerwca 2024

Wciąż czekamy na nowe i zmodernizowane wagony od FPS i Pesy

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Tabor i technika

PKP Intercity nie przewiezie poczty na Ukrainę

Kasper Fiszer 17 czerwca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5