PKP Intercity zaczyna nowy rok dobrymi wynikami przewozowymi. W styczniu przewiezionych zostało ok. 5,2 mln pasażerów, a to wzrost o 12% względem roku poprzedniego. Mijający rok 2023 był najlepszym pod względem liczby pasażerów w historii przewoźnika.
5,2 mln pasażerów skorzystało z usług PKP Intercity w styczniu 2024 r. To wzrost o 12% względem analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy przewoźnik odnotował ponad 4,6 mln pasażerów. Przez cały poprzedni rok PKP Intercity przyzwyczaiło nas do tego, że kolejne miesiące są rekordowe, ale w tym roku wzrosty nie mają być już aż tak znaczące. Spółka zakłada, że do końca tego roku uda się jej przewieźć 70 mln pasażerów.
W roku 2019 z usług przewoźnika skorzystało niemal 49 mln pasażerów, ale w pandemicznym 2020 r. liczba ta spadła do 26,6 mln osób. W kolejnych latach podróżnych szybko przybywało. – Wynik za cały 2023 rok okazał się o 8 mln pasażerów większy. W efekcie czego spółka osiągnęła przewozowy rekord - 68 mln podróżnych. Jest to wzrost o ponad 15% rok do roku. Warto dodać, że w każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Na rok 2024 przewoźnik prognozuje przekroczenie 70 mln pasażerów, którzy skorzystają z usług PKP Intercity –
informował w komunikacie podsumowującym rok przewoźnik.
Jak uważa PKP Intercity, na wzrost popularności PKP Intercity wpłynął szereg promocji, które zachęcają do korzystania z usług przewoźnika, jak choćby oferta Taniej z Bliskimi. W 2023 r. skorzystało z niej 10,9 mln osób. Aby pobrać bilet z ofertą Taniej z Bliskimi wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób a bilet zakupić najpóźniej na 3 dni przed planowanym terminem przejazdu - wszyscy jej członkowie otrzymują wtedy 30% zniżki od bazowych cen biletów
(te zasady zmieniły się niedawno).