Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity: Powrót do Drzewicy udany, ale pociągów nie przybędzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity: Powrót do Drzewicy udany, ale pociągów nie przybędzie
fot. UM Drzewica
Od trzech miesięcy po kilkuletniej przerwie PKP Intercity znów obsługuje stacje Drzewica i Przysucha. Przystaje tam nowy IC „Koziołek” z Poznania przez Łódź i Radom do Lublina. Spółka jest zadowolona z osiąganych tam wyników frekwencji, na razie nie zamierza jednak rozszerzać bardzo skromnej oferty.

Pociągi pasażerskie wracały na linię kolejową nr 22 etapami. W 2020 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła połączenia regionalne relacji Łódź – Drzewica. W tej małej miejscowości na styku województw łódzkiego i mazowieckiego można przesiąść się do połączeń Kolei Mazowieckich do Radomia. Później w ofercie ŁKA pojawiły się również kursy przyspieszone Łódź – Radom realizowane w weekendy.

„Koziołek” skrócił drogę do Lublina

O ile kolej stała się więc ponownie podstawowym środkiem transportu w relacjach regionalnych, nie oferowała tam nadal połączeń dalekobieżnych. Jeśli nie liczyć krótkiego epizodu związanego z objazdami na czas przebudowy linii nr 8 pomiędzy Warszawą a Radomiem, pociągi pospieszne zniknęły z linii nr 22 jeszcze w pierwszej dekadzie XXI w. We wrześniu tego roku PKP Intercity wprowadziło jednak do rozkładu jazdy pierwszy po długiej przerwie pociąg przystający na stacjach Drzewica i Przysucha. IC „Koziołek” połączył Poznań z Lublinem przez Łódź, Tomaszów Mazowiecki, Drzewicę, Przysuchę i Radom.

Znacznie skróciło to podróż z Łodzi na Lubelszczyznę, bo dotychczas podróżni musieli wybierać okrężną trasę przez Warszawę. Czy pasażerowie docenili zmiany i korzystają z nowego połączenia? – Dane dotyczące frekwencji są objęte tajemnicą handlową. Możemy jednak powiedzieć, że zainteresowanie jest dla nas satysfakcjonujące – mówi Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Więcej pociągów na razie nie będzie

– Widzimy również trend wzrostowy liczby podróżnych, co świadczy o przyzwyczajaniu się pasażerów do nowego połączenia – dodaje nasza rozmówczyni. Choć i w tym przypadku nie wskazuje na konkretne liczby, zapewnia, że poziom wymiany podróżnych na nieobsługiwanych dotychczas stacjach Drzewica i Przysucha kształtuje się na poziomie porównywalnym do osiąganego w innych miastach podobnej wielkości. Mimo to nie należy spodziewać się uruchomienia kolejnych kursów wykorzystujących trasę Tomaszów Mazowiecki – Radom.

– W kolejnych rozkładach jazdy planujemy kontynuację oferty – usłyszeliśmy bowiem od przedstawicielki PKP Intercity. W nowym rocznym grafiku połączeń, który wejdzie w życie już 10 grudnia, znajdziemy zatem pociąg „Koziołek” w niezmienionej relacji. Należy w tym miejscu zauważyć, że w ostatnich latach oferta połączeń autobusowych na trasach z Łodzi do Radomia i Lublina uległa dużej redukcji. Ma to związek m.in. z zakończeniem działalności przewozowej przez spółki PKS z Łodzi i Radomia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5