Partnerzy serwisu:
Innowacje

PKP IC ogłasza zakończenie montażu Wi-Fi w Pendolino i system graficznego wyboru miejsc

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
27-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
PKP IC ogłasza zakończenie montażu Wi-Fi w Pendolino i system graficznego wyboru miejsc
Rys. PKP IC
Podróżni mogą korzystać z Wi-Fi już we wszystkich dostępnych pojazdach Pendolino – poinformowało dziś PKP Intercity. Przewoźnik podał też szczegóły systemu graficznej prezentacji miejsc w pociągach zespołowych.

Przypomnijmy, że pierwsza jednostka Pendolino została wyposażona w Wi-Fi w grudniu 2018 roku. Od tego czasu trwał montaż Wi-Fi we wszystkich użytkowanych aktualnie pociągach kategorii Express InterCity Premium (EIP). Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zakończył się planowo, w listopadzie 2019 r.

Później, bo dopiero po powrocie do Polski (prawdopodobnie w 2021 roku) internet pojawi się w naprawianej we Włoszech jednostce po wypadku w Ozimku. Jak poinformował przewoźnik, przed rozpoczęciem naprawy potrzebne są dodatkowe ekspertyzy.

Internet w coraz większej liczbie składów

Obecnie dostęp do bezprzewodowego internetu jest zapewniony w 341 składach i wagonach przewoźnika. Z usługi można skorzystać w 19 pociągach Pendolino, 20 jednostkach Dart i 20 składach Flirt oraz 282 wagonach należących do PKP Intercity. Zgodnie z założeniami realizowanego przez spółkę programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, do 2023 roku z bezprzewodowego internetu będzie można skorzystać w co najmniej 77% pociągów przewoźnika.

Jak informuje Intercity, usługa darmowego bezprzewodowego internetu cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych. W ciągu 10 miesięcy funkcjonowania Wi-Fi w pociągach EIP skorzystało z niego ponad 708 tysięcy pasażerów, co daje średnio 2330 osoby dziennie. Wraz ze wzrostem dostępności usługi, rośnie też zainteresowanie – w październiku 2019 r. z darmowego dostępu do internetu korzystało średnio 4846 osób każdego dnia. Od początku stycznia do końca października 2019 r. pasażerowie PKP Intercity pobierali średnio 583 GB danych dziennie.

W październiku każdy zalogowany użytkownik korzystał z Wi-Fi średnio przez ok. 1 godzinę  i 58 minut, co pokazuje, że internet towarzyszy pasażerom pociągów Pendolino przez znaczną część podróży.

Wybór miejsc staje się prostszy

Jak już informowaliśmy, PKP Intercity wprowadziło także kolejne udogodnienie dla podróżnych. Pasażerowie pociągów ezetów Pendolino, Flirt3 i Dart mają możliwość łatwego wyboru miejsc na mapie członu pociągu, w którym planują podróżować. Rozwiązanie to wprowadzone zostało dla połączeń realizowanych od 15 grudnia br., czyli od dnia wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

– Stale rosnąca liczba pasażerów pokazuje, że wyruszając w podróż, Polacy częściej wybierają kolej. Przekonują ich do tego coraz nowocześniejsza flota oraz kolejne udogodnienia na pokładzie pociągów. Graficzna prezentacja miejsc to rozwiązanie, dzięki któremu każdy może w intuicyjny sposób wybrać najlepsze dla siebie miejsce, zgodnie ze swoimi preferencjami czy potrzebami – informuje Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Jak podaje przewoźnik, graficzna prezentacja miejsc pojawia się po wyborze konkretnego połączenia oraz wskazaniu liczby pasażerów i ewentualnych ulg im przysługujących, a także określeniu, czy pasażer potrzebuje skorzystać z miejsc specjalnych, takich jak np. dla osób z niepełnosprawnościami, w przedziale rodzinnym czy dla osób z rowerem. Na dole ekranu wystarczy nacisnąć przycisk „Wybierz miejsce ze schematu”. Wyświetla się wówczas schemat układu miejsc w danej części pociągu, które można łatwo zaznaczyć. Na tym etapie pasażer może zdecydować, czy woli siedzieć przy oknie czy przy korytarzu. Zobaczy, gdzie jest wejście, toaleta, miejsce na bagaże. Nowe rozwiązanie ułatwia także wybieranie miejsc obok siebie w przypadku podróży z rodziną czy znajomymi.

Inwestycja w udoskonalanie internetowego systemu sprzedaży jest odpowiedzią na rosnącą popularność tego sposobu kupowania biletów. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku bilety za pośrednictwem strony internetowej intercity.pl lub aplikacji mobilnej kupiło 46% pasażerów, kasy wybrało 42%. W pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku udział sprzedaży biletów zakupionych zdalnie wyniósł 41%, a w kasie – 47% – podaje PKP IC.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5