Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP IC: Nie będziemy korzystać z hal PKP Cargo w Gdyni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
17-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP IC: Nie będziemy korzystać z hal PKP Cargo w Gdyni
Trwa przebudowa zaplecza PKP Intercity w Gdyni pod obsługę Pendolino. Władze PKP IC jednocześnie ostatecznie poinformowały, że w kontekście włączenia Pendolino do ruchu, nie zamierzają korzystać z gdyńskiej infrastruktury PKP Cargo.

Takie doniesienia pojawiły się już w zeszłym roku: związkowcy z Cargo informowali media, że w wyników rzekomych planów przejęcia przez IC hali napraw wagonów towarowych Cargo w Gdyni Grabówku, pracę może stracić ok. 100 osób. Intercity jednak po raz kolejny zaprzecza. – Terenem dedykowanym nowym pociągom w Gdyni jest nasze zaplecze Gdynia Grabówek. Nie przewidujemy użytkowania hali Cargo ani dla projektu Pendolino, ani na potrzeby utrzymania klasycznych wagonów – mówi „RK” Beata Czemerajda z biura prasowego IC.

Realizowany jest obecnie remont mający na celu adaptację zaplecza na potrzeby Pendolino. – Trwające prace zakładają remont torowiska oraz przygotowanie instalacji wodowania, odfekalniania i zasilania składów na postoju. Termin ich zakończenia to listopad br. – dodaje Czemerajda.

Podczas czerwcowego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, na którym omawiano stan zaawansowania projektu Pendolino, prezes IC Marcin Celejewski przyznał, że stan przygotowania zaplecza w Gdyni, spośród wszystkich zapleczy poza Warszawą (inne powstają w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu), jest najmniej zaawansowany. Celejewski ujawnił wówczas, że w razie potrzeby, gdyby zaplecza IC nie udało się przygotować na czas, spółka do obsługi Pendolino będzie w I etapie wykorzystywać elektrowozownię SKM w Gdyni Cisowej.

– Projekt przygotowania zaplecza zakłada, że do czasu zakończenia prac, terenem rezerwowym mogłyby być tory trójmiejskiej SKM. Mówimy tu jednak jedynie o czasowym scenariuszu zastępczym – potwierdza Beata Czemerajda.

Ani IC, ani SKM nie chciały ujawnić, czy została już zawarta umowa na użytkowanie przez IC bazy w Cisowej oraz na jaki okres miałaby ona opiewać

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5