PKP Intercity wybrało projektanta dla budowy hal technicznych na bocznicy w Lublinie. Została też wybrana firma, która przebuduje same torowiska.
W czerwcu ubiegłego roku informowaliśmy, że PKP Intercity
chce budować halę serwisową w Lublinie i rozbudować zaplecze techniczne w mieście. Kilka miesięcy później ogłoszono przetarg na
wybór projektanta dla inwestycji.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Cezary Nowak rzecznik prasowy spółki został już wybrany wykonawca w postępowaniu na wykonanie dokumentacji projektowej. Wygrało konsorcjum firm Infrares Sp. z o.o. oraz BDK Sp. z o.o. Wartość przedstawionej oferty wynosi 2 274 270,00 zł brutto przy zaplanowanej kwocie finansowania zamówienia w wysokości 6 648 978,17 zł brutto. - Po podpisaniu umowy wykonawca ma około 12 miesięcy na wykonanie prac, następstwem których będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - informuje Nowak.
W ramach inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno –warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne.
To nie wszystko, bo PKP Intercity rozstrzygnęło też przetarg na naprawę dwóch torów dzierżawionych na potrzeby bieżących napraw składów. Wartość oferty to 785 tys. zł brutto. 8 lutego wybrano wykonawcę 0 firmę Mitor; termin wykonania to trzy miesiące.