PKP Intercity we współpracy ze spółką TK Telekom wprowadziło sprzedaż biletów za pośrednictwem telefonów komórkowych z zainstalowaną aplikacją Bilkom. Bilety elektroniczne w tym systemie są dostępne na pociągi kategorii Express InterCity (EIC) oraz Express (Ex).
Aby kupić bilet należy zarejestrować się na stronie www.bilkom.pl, podając dane podróżnego. Przy rejestracji można także przypisać do swojego konta dane karty kredytowej, aby dokonywać płatności w uproszczony sposób. Następnie za pomocą aplikacji w telefonie lub na stronie mobilnej m.bilkom.pl klient wskazuje połączenie, loguje się i wybiera pożądane opcje (klasa wagonu, rodzaj przysługującej zniżki). Po dokonaniu płatności bilet jest przesyłany „na komórkę” w postaci wiadomości MMS, którą należy okazać konduktorowi podczas kontroli. Zakupu można dokonać z każdego miejsca, przez ponad 22 godziny na dobę (z wyjątkiem przerwy technologicznej w systemie e-IC). Usługa jest dostępna dla użytkowników wszystkich sieci komórkowych. Telefon musi mieć dostęp do Internetu oraz spełniać określone wymagania techniczne. Pobranie dedykowanej aplikacji maksymalnie ułatwi zakup biletu.
Na stronie www.rozklad-pkp.pl pociągi dostępne w sprzedaży przez internet będą wkrótce oznaczone ikonką „e-IC” (możliwość zakupu biletu na stronie bilet.intercity.pl), a przy pociągach, na które można nabyć bilety także przez telefon z aplikacją Bilkom będzie widoczna ikonka z telefonem.
PKP Intercity jednocześnie będzie zbierać opinie na temat niezawodności i funkcjonalności tego kanału sprzedaży. Pasażerowie mogą przesyłać swoje spostrzeżenia i uwagi na adresy e-mail, udostępnione przez PKP Intercity (bilkom@intercity.pl) oraz TK Telekom (pomoc@tktelekom.pl).