W czwartek, 2 lipca Lotos Kolej otworzyła zelektryfikowaną bocznicę kolejową Gdańsk Olszynka – stacja zakładowa. Rozwiązania zastosowane tam przez PKP Energetyka pozwolą Grupie Lotos na jednoznaczny sposób rozliczania energii elektrycznej.
Umowa pomiędzy PKP Energetyka SA i Lotos Kolej została zawarta 28 sierpnia 2008 roku. Spółka z Grupy PKP została wybrana w postępowaniu przetargowym na zadanie „Przebudowa sieci trakcyjnej w torze nr 7 na stacji Gdańsk Olszynka w związku z elektryfikacją bocznicy kolejowej firmy LOTOS Kolej” oraz „Budowa sieci trakcyjnej na torze bocznicowym Gdańsk Olszynka - stacja zakładowa”. Prace są wykonywane od września 2008 roku do 15 listopada br. Łączna ich wartość to 3 750 tys. zł.
PKP Energetyka SA Zakład Północny, generalny wykonawca prac wykonywanych na bocznicy kolejowej Gdańsk Olszynka – stacja zakładowa Lotos, podczas robót postawiła 31 słupów trakcyjnych na szlaku, oraz 15 bramek i 68 słupów na stacji. Nad torami zainstalowała sieć trakcyjną o długości 7 tkm. Ciekawostką techniczną są zastosowane łączniki szynowe typu PP, które ze względu na stosowany materiał nie są narażone na kradzież. Dzięki zamontowanemu układowi pomiarowo-rozliczeniowemu, Grupa Lotos będzie w jednoznaczny sposób rozliczać się za zużycie energii trakcyjnej.
Nowy zelektryfikowany odcinek kolejowy Gdańsk Olszynka – stacja zakładowa otwarto 2 lipca w obecności Marka Sokołowskiego - wiceprezesa zarządu Grupy Lotos, Henryka Grucy - prezesa zarządu Lotos Kolej, Grzegorza Grabowskiego - członka zarządu, dyrektora handlowego PKP Energetyka SA, Zdzisława Wesołowskiego - dyrektora Zakładu Północnego PKP Energetyka SA, Grzegorza Kłaka - naczelnika Sekcji Tczew PKP Energetyka SA oraz licznie zgromadzonych gości.