- W 2009 r. zanotowaliśmy, w porównaniu z 2008r., prawie trzykrotny, wzrost sprzedaży energii do odbiorców końcowych korzystających z zasady TPA. W 2010 liczymy na ok. 10-20 proc. wzrost sprzedaży do odbiorców TPA - mówi Grzegorz Grabowski, członek zarządu, dyrektor handlowy PKP Energetyka.
Dariusz Ciepiela, wnp.pl: Jakie ilości energii sprzedaje PKP Energetyka?
- PKP Energetyka w 2009 r. sprzedała prawie 3,6 TWh energii. Zanotowaliśmy duży, w porównaniu z 2008 prawie trzykrotny, wzrost sprzedaży energii do odbiorców końcowych korzystających z zasady TPA. W roku 2009 do odbiorców TPA sprzedaliśmy ok. 460 GWh energii. Sprzedajemy energię różny odbiorcom, zarówno indywidualnym, rozproszonym takim jak Tesco, czy dużym odbiorcom przemysłowym jak fabryka Opla w Gliwicach czy Zakłady Odsalania Dębieńsko. Posiadamy także wielu odbiorców z grupy C.
Czy w roku 2010 spodziewa się pan dużego wzrostu odbiorców TPA?
- Rok 2010 nie będzie zapewne taki jak rok 2009, gdzie znaczący wzrost cen energii zachęcił wielu odbiorców do szukania nowego sprzedawcy. Liczymy na ok. 10-20 proc. wzrost sprzedaży do odbiorców TPA w 2010 r. Już odnotowujemy wzrost ilości klientów w stosunku do roku 2009 i nadal prowadzimy akcję sprzedażową, której celem jest pozyskanie nowych klientów.
