PKP Cargo ma zgodę rady nadzorczej na zawarcie dziesięcioletniej umowy na zakup oleju napędowego do pojazdów trakcyjnych z PKP Energetyką.
Jak poinformowała spółka w komunikacie, przedmiotem umowy jest sukcesywny zakup oleju napędowego do pojazdów trakcyjnych na stacjach paliw w 18 lokalizacjach – tyle samoobsługowych stacji paliw na terenie całej Polski ma PKP Energetyka. To kontynuacja współpracy pomiędzy spółkami. - Cieszymy się, że Klient nam zaufał na kolejne 10 lat - komentuje dla "Rynku Kolejowego" Katarzyna Koper, dyrektor biura relacji zewnętrznych PKP Energetyki.
Umowa ma zostać zawarta na okres od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2030 r. Stronom będzie przysługiwać prawo do jej rozwiązania, jednak nie wcześniej niż po upływie pięciu lat i z zachowaniem 12 miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Przewidywana wartość umowy w okresie jej obowiązywania wynosi łącznie 718,25 mln zł netto (883,5 mln zł brutto). Umowa na zakup oleju napędowego jest "umową wartościową" bez konieczności wykorzystania określonego w niej wolumenu oleju napędowego oraz całkowitej wartości netto.
Koszty zużycie paliwa trakcyjnego przez grupę PKP Cargo wyniosły w 2019 roku 176,8 mln zł, a w 2018 roku 210,6 mln zł. Warto przypomnieć, że półtora roku temu PKP Cargo i Orlen
podpisały list intencyjny o zacieśnieniu współpracy - czekamy na informacje PKP Cargo na temat efektów tych działań. PKP Cargo współpracuje też z PKP Energetyką - niedawno spółki
podpisały list intencyjny dotyczący rozwoju wykorzystywania Odnawialnych Źródeł Energii.