PKP Cargo bada rynek pod kątem modernizacji dziesięciu lokomotyw SM42. Oprócz gruntownej naprawy pojazdów chce uzyskać dla lokomotyw możliwość ogrzewania wagonów pasażerskich.
PKP Cargo ogłosiło ciekawe postępowanie na modernizację lokomotyw spalinowych SM42 do typu 6d. Na razie bada rynek producentów pod tym kątem. - Oprócz gruntownej naprawy pojazdów (poziom P5), jednym z elementów modernizacji będzie zainstalowanie prądnicy 3 kV umożliwiającej ogrzewanie wagonów pasażerskich. Dzięki temu zmodernizowane lokomotywy będą mogły być wykorzystywane do prowadzenia składów mieszanych z wagonami osobowymi (np. transportów wojskowych) - informuje "Rynek Kolejowy" Krzysztof Losz, rzecznik PKP Cargo.
Dla transportów wojskowych
Jak wyjaśnia Krzysztof Losz, do przewozów wojskowych używa się w Polsce ze względów praktycznych głównie lokomotyw spalinowych: zdecydowana większość poligonów jest zlokalizowana w sąsiedztwie linii kolejowych, które nie zostały zelektryfikowane.
Możliwość ogrzewania wagonów w przez lokomotywy typu 6D to nowość w PKP Cargo, ale na rynku istnieją już tego typu rozwiązania. Ogrzewanie wagonów pasażerskich umożliwiają lokomotywy
SU42 Przewozów Regionalnych oraz 6DI
zmodernizowane dla PKP Intercity przez Newag.
Co z SU46?
PKP Cargo w prowadzeniu wojskowych transportów z ogrzewaniem wagonów pasażerskich wykorzystywało lokomotywy SU46. Jaka będzie ich przyszłość? - PKP Cargo użytkuje kilka lokomotyw SU46. Inne zostały wyłączone z użytkowania ze względu na zaawansowany wiek i stan techniczny. Aktualnie prowadzone są analizy techniczne i ekonomiczne dotyczące ich ewentualnej naprawy na poziomie P5 z elementami modernizacji - informuje przedstawiciel PKP Cargo.
Przypomnijmy, że
wagony do przewozu żołnierzy na zlecenie MON kupi PKP Intercity.