PKP Intercity rozstrzygnęło w tym tygodniu na korzyść Cargo Loku z grupy PKP Cargo przetarg na naprawę 10 lokomotyw SM42. Teraz okazuje się, że inna spółka - PKP Cargo Tabor Ostrów - naprawi i zmodernizuje kolejne osiem lokomotyw.
Rozstrzygnięte 6 czerwca postępowanie dotyczy wykonania obsługi technicznej dziesięciu lokomotyw elektrycznych typu 4E/303E (serii EU/ EP07) na czwartym poziomie utrzymania - w tym ośmiu wraz z modernizacją, a kolejnych dwóch bez modernizacji. Naprawą i modernizacją ośmiu elektrowozów zajmie się PKP Cargo Tabor-Ostrów Wielkopolski, który złożył najkorzystniejsze oferty w dwóch zadaniach po cztery lokomotywy (tak podzielono to zamówienie), pokonując czterech konkurentów z ceną 3 059 164 za zadanie.
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy wygrały natomiast w zadaniu trzecim - naprawie dwóch lokomotyw bez modernizacji - z ceną 706 600 zł netto. W przetargu oceniana była nie tylko wysokość oferty, ale też długość gwarancji. Można było za to otrzymać 20 procent punktów. Naprawy należy wykonać jeszcze podczas tego lata.