Trzy prywatne spółki transportowe operujące na rynku rumuńskim mogą wkrótce dołączyć do grupy PKP Cargo. Polski przewoźnik rozpoczął rozmowy na temat nabycia w nich udziałów – wynika z najnowszego raportu bieżącego PKP Cargo. Szczegóły negocjacji są poufne, a ewentualny termin ich zakończenia pozostaje nieznany.
Przedstawiciele PKP Cargo prowadzą rozmowy z trzema spółkami. Vest Trans Rail SRL jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym, aktywnym na terenie Rumunii, Węgier, Bułgarii oraz Serbii. Oprócz przewozów i manewrów oferuje klientom także szereg usług doradczych, związanych między innymi z optymalizacją procesów logistycznych. Ferest Logistics to przewoźnik drogowy będący częścią zarejestrowanej we Włoszech Ferest Group, zajmującej się transportem kolejowym, drogowym i morskim oraz usługami magazynowymi. Obie firmy, podobnie jak trzecia budząca zainteresowanie PKP Cargo spółka – Romcargounit SRL, są ze sobą powiązane kapitałowo.
Ewentualne częściowe lub całkowite przejęcie spółek byłoby zgodne ze strategicznym celem PKP Cargo, którym jest ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Samo rozpoczęcie rozmów nie przesądza jednak o tym, czy taka transakcja nastąpi.
Nie jest to pierwsza informacja o podejmowanych przez PKP Cargo rozmowach w sprawie objęcia udziałów w mniejszych spółkach. We wrześniu informowaliśmy o trwających
negocjacjach z łódzką firmą logistyczną Hatrans, organizującą – między innymi – połączenie kontenerowe z Łodzi do chińskiego Chengdu i Xiamen. Motywem ich rozpoczęcia była chęć wzmocnienia pozycji na Nowym Jedwabnym Szlaku.