Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Cargo wycofuje się z umów sponsorskich. M.in. z Widzewem Łódź i PKOL

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Cargo wycofuje się z umów sponsorskich. M.in. z Widzewem Łódź i PKOL
fot. M. Szymajda
10 maja 2024 roku PKP CARGO S.A. wycofało się ze skutkiem natychmiastowym z umów sponsoringowych zawartych z klubem sportowym Widzew Łódź, z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz z klubem Unia Skierniewice. Oszczędności z tego tyłu będą liczone w  milionach złotych.

W ostatnich dniach "Rynek Kolejowy" sporo pisze o problemach finansowych w spółce PKP Cargo. W związku z tym zarząd PKP Cargo zdecydował się na dalsze korki mające na celu poprawę sytuacji finansowej spółki.

- Dokonano między innymi analizy zasadności prowadzenia przez spółkę PKP Cargo działalności sponsoringowej w zakresie wspierania klubów sportowych Widzew Łódź oraz Unia Skierniewice oraz innych organizacji w tym obszarze, w tym w  szczególności Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Przeprowadzone analizy wykazały, że zawarcie w 2023 roku większości umów sponsoringowych było całkowicie bezzasadne, a  w  niektórych przypadkach powodowane było prywatnymi politycznie motywowanymi interesami ówczesnych członków zarządu PKP Cargo, będącymi niestety w pierwszej kolejności w istocie politykami ówcześnie rządzącej partii politycznej, nie zaś managerami dbającymi o dobro spółki (...). Co więcej w części z tych umów zawarte zostały świadczenia osobiste na rzecz osób związanych z PKP Cargo np. w postaci sponsorowania wyjazdu oraz pobytu takiej osoby na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu w lecie 2024 roku - czytamy w informacji prasowej przesłanej do "Rynku Kolejowego".

W ocenie nowego zarządu zidentyfikowana sytuacja jest całkowicie nieakceptowalna, w szczególności w zestawieniu z wystąpieniem okresowych trudności finansowych.

Pełniąca od dnia 26 kwietnia 2024 roku obowiązki Członka Zarządu ds. Finansowych Monika Starecka wskazuje: - Musimy sobie jasno powiedzieć, że na skutek nieodpowiedzialnych działań naszych poprzedników oraz ich politycznych mocodawców PKP Cargo znalazła się w  trudnej sytuacji, która wymaga od nas podejmowania między innymi takich niepopularnych decyzji jak rozwiązanie umów sponsoringowych z klubami i organizacjami sportowymi. Niestety z naszego punktu widzenia jako Zarządu, który przyszedł ratować Spółkę, dużo ważniejsze jest zbieranie środków na wypłaty wynagrodzeń dla tysięcy pracowników czy regulowanie przez spółkę zobowiązań za usługi i towary niezbędne do prowadzenia działalności przewozowej, niż promowanie obecnie logo PKP Cargo nad Sekwaną czy w województwie łódzkim, z którego przecież posłami lub radnymi była albo jest duża część naszych poprzedników. Te zaoszczędzone miliony złotych przeznaczymy na bardziej potrzebne cele.

Jak podaje biuro prasowe PKP Cargo: udział w masie przewiezionych towarów w roku 2012 wynosił 50,4%, a według pracy 60,2%, podczas gdy w roku 2023 spadł do poziomu 33,1% wg masy i 33,9% wg pracy przewozowej. Historyczne maksimum ceny za jedną akcję w lutym 2014 roku wynosiła 82,62 zł, podczas gdy cena obecna waha się w granicy 12-12,5/13 zł za akcję.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

 PKP Cargo: Nawet 30% załogi na nieświadczenie pracy

Prawo i polityka

PKP Cargo na równi pochyłej [raport]

Biznes

PKP Cargo na równi pochyłej [raport]

Łukasz Malinowski 29 kwietnia 2024

Maciej Jankiewicz nie kieruje już PKP Cargo

Biznes

Maciej Jankiewicz nie kieruje już PKP Cargo

Roman Czubiński 24 kwietnia 2024

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Biznes

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Łukasz Malinowski 06 maja 2024

Zobacz również:

 PKP Cargo: Nawet 30% załogi na nieświadczenie pracy

Prawo i polityka

PKP Cargo na równi pochyłej [raport]

Biznes

PKP Cargo na równi pochyłej [raport]

Łukasz Malinowski 29 kwietnia 2024

Maciej Jankiewicz nie kieruje już PKP Cargo

Biznes

Maciej Jankiewicz nie kieruje już PKP Cargo

Roman Czubiński 24 kwietnia 2024

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Biznes

Balczun: PKP Cargo w ekstremalnie trudnej sytuacji

Łukasz Malinowski 06 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5