Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Grupa PKP Cargo rezygnuje z czerwonych barw i powraca do tradycyjnego dla spółki koloru niebieskiego.
We wrześniu ubiegłego roku „Rynek Kolejowy" jako pierwszy
poinformował o zmianach w identyfikacji wizualnej Grupy PKP Cargo. Zmienione zostało liternictwo w logotypie spółki, a przede wszystkim wprowadzony został nowy kolor główny – czerwony. Nowy schemat malatury taboru zakładał kolor szary z czerwonymi elementami.
– Kolor czerwony kojarzy się z logistyką – wyjaśniały w komunikacie ówczesne władze spółki PKP Cargo, dodając, że tabor będzie przemalowywany zgodnie z harmonogramem napraw i modernizacji, dlatego zmiana nie będzie wiązała się z dużymi kosztami. I rzeczywiście – do dziś nową malaturę mają
pojedyncze sztuki taboru.
Jak udało się dowiedzieć „RK”, teraz PKP Cargo zmodyfikuje obowiązujący system identyfikacji wizualnej i powróci do klasycznych dla przewoźnika niebieskich barw. Spółka tłumaczy, że kolor ten jest od lat kojarzony z koleją. – Przywrócenie koloru niebieskiego w identyfikacji wizualnej pozwoli także zachować obecną malaturę taboru – tłumaczy spółka.
Giełdowa spółka zachowa za to logo w nowym kształcie. Będzie ono umieszczane na taborze sukcesywnie, zgodnie z planem remontowym. – Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie większości cech, które wyróżniają nowy znak: formy graficznej komponującej się ze strategią zmiany identyfikacji wizualnej, idei kompleksowości usług oraz symboliki cykliczności, pewności i nieodwołalności – tłumaczy spółka dodając, że „wprowadzona w nowym znaku i utrzymana nowoczesna typografia (liternictwo) daje możliwość kojarzenia logo PKP Cargo z dynamiką i rozwojem spółki”.
Warto zauważyć, że zmiana malatury taboru na czerwony w skali tysięcy wagonów posiadanych przez operatora na dobrą sprawę jeszcze się nie zaczęła. Dlatego też powrót do niebieskich barw nie będzie dla przewoźnika odczuwalny. Właściwie wyjątkiem są tu
nowe lokomotywy Siemens Vectron, dostarczane zgodnie z obowiązującą od września malaturą w kolorze szaro–czerwonym. Według informacji „Rynku Kolejowego” nie zapadła jeszcze decyzja czy i w jakim trybie miałyby zmienić barwy na niebieskie.