BillBird SA wdrożył system obsługi elektronicznych faktur zakupu i sprzedaży w PKP Cargo. Dzięki temu systemowi poprawi się proces dystrybucji dokumentów do klientów oraz umożliwi dostawcom dostarczanie własnych faktur w prostej, zgodnej z przepisami i ekologicznej formie.
E-faktura jest częścią usług wchodzących w skład systemu E-serwis zapewniających dostęp klientom PKP Cargo do faktur elektronicznych. Wdrożony przez BillBird system daje możliwość dystrybucji i przyjmowania faktur za pośrednictwem poczty elektronicznej lub portalu grupy PKP Cargo.
Prace nad wdrożeniem systemu rozpoczęły się w kwietniu. Opracowywane rozwiązania zostaną dostarczone w formule SaaS (Software as a Service) oraz będą dostosowane do specyfiki branży kolejowej i profilu działalności spółki. Nowy system będzie dużym ułatwieniem dla klientów i dostawców, którzy elektroniczne dokumenty rozliczeniowe będą mogli dostarczać i otrzymywać poprzez portal lub pocztą elektroniczną. Cały system e-faktur jest dostępny w językach polskim, angielskim i niemieckim.
– Umowę przyjmujemy z wielką satysfakcją. PKP Cargo jest drugą spółką – po PKP Energetyka – z Grupy PKP, która będzie korzystała z naszych usług. Traktujemy to jako dowód zaufania i zadowolenia klienta. Obsługa tak dużych firm to poważne wyzwanie, któremu potrafimy sprostać. Wprowadzenie e-fakturowania wpisuje się w ten proces doskonale, dając spółkom z Grupy PKP możliwość korzystania z systemu przetwarzania i przechowywania informacji zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa – BillBird ma certyfikat bezpieczeństwa informacji wg normy ISO 27001 – mówi Przemysław Płudowski, dyrektor sprzedaży produktów elektronicznych BillBird.
Umowę wdrożeniową PKP Cargo z BillBird podpisały w dniu 7 kwietnia 2014 r.