Zarząd PKP Cargo przekazał do publicznej wiadomości szacunkowe wybrane skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za I półrocze 2021 r.
Z informacji opublikowanej przez zarząd spółki wynika, że przychody wynikające z umów z klientami osiągnęły 2 miliardy i 46 milionów złotych. Wynik EBITDA jest na plusie i wynosi 226,8 mln zł, natomiast EBIT określono na stracie z kwotą -128,3 mln zł. Wynik netto spółki z pierwszą połowę roku również jest na minusie i wynosi -130,0 mln zł. Masa przewiezionych przez PKP Cargo towarów to 48,6 mln ton.
Zgodnie z zapisami większości umów zawartych przez Grupę weryfikacja wypełnienia warunków umów kredytowych następuje na koniec każdego roku obrotowego. W przypadku trzech umów weryfikacja wyżej wymienionych wskaźników następuje również w okresach półrocznych.
– Przed dniem bilansowym 30 czerwca 2021 r. „jednostka dominująca” uzyskała od kredytodawcy zwolnienie z obowiązku spełnienia wymogu dotyczącego utrzymania wskaźników zadłużenia netto/EBITDA wyliczanych w oparciu o jednostkowe i skonsolidowane dane finansowe na poziomie nieprzekraczającym 3,0 – czytamy w raporcie PKP Cargo. Zwolnienie to zostało uwarunkowane utrzymaniem wskaźnika dług netto/EBITDA na bazie skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy PKP Cargo na 30 czerwca 2021 r. na poziomie nie wyższym niż 3,5. Powyższy warunek został spełniony na dzień 30 czerwca 2021 r. i tym samym nie istniała konieczność przeklasyfikowania zobowiązań z tytułu kredytów z części długoterminowej do krótkoterminowej – wskazuje spółka.
Zaprezentowane wyniki finansowe stanowią wstępne szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2021 roku i mogą one ulec zmianie.
– Ostateczne dane o osiągniętych wynikach wraz z raportem biegłego rewidenta z przeglądu, Spółka przedstawi w skonsolidowanym raporcie półrocznym, który zostanie opublikowany w dniu 20 sierpnia 2021 r. – czytamy.
O wynikach finansowych PKP Cargo w pierwszym kwartale 2021
pisaliśmy tutaj. Warto zaznaczyć, że wyniki finansowe spółki zapewne poprawi w drugim półroczu masowa wyprzedaż odstawionego taboru.
Piszemy o tym tutaj.