Zarząd PKP Cargo podpisał kolejny list intencyjny ze spółką Greenbriera Wagony Świdnica w sprawie uruchomienia produkcji wagonów w Gniewczynie. Podobny dokument podpisano już trzy lata temu, a projekt ma co najmniej trzy lata opóźnienia.
Jak czytamy w komunikacie spółki, przedmiotem listu jest "wyrażenie zainteresowania" PKP Cargo i Wagony Świdnica ewentualną współpracą w zakresie produkcji "określonych typów wagonów towarowych", a w szczególności udzielenia przez Wagony Świdnica "pewnego rodzaju wsparcia techniczno-technologicznego". Związane jest to z zamiarem wybudowania i uruchomienia przez PKP Cargo fabryki zajmującej się produkcją wagonów do przewozów towarowych.
List intencyjny wchodzi w życie z chwilą podpisania przez strony i pozostaje w mocy do dnia 30 czerwca 2022 r. lub do dnia podpisania ewentualnej umowy, w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej - czytamy.
Rada Nadzorcza PKP Cargo wyraziła w czerwcu 2021 roku
zgodę na zawarcie umów z Forespo Poland dotyczących nabycia nieruchomości i ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna. PKP Cargo zadeklarowało, że wyremontuje i przystosuje zakład do wznowienia produkcji na przełomie 2022 i 2023 roku.
To kolejny list intencyjny w tej sprawie. Pierwszy
podpisano kwietniu 2019 roku z ARP, dwa miesiące później z Greenbrier Wagony Świdnica (a więc ze spółką, którą podpisano list dziś). W kolejnym liście intencyjnym, podpisanym z Forespo we wrześniu 2019 roku, PKP Cargo deklarowało produkcję wagonów jeszcze w 2019 roku - co oznacza co najmniej trzy lata opóźnienia projektu. List intencyjny nie niesie jednak żadnych konsekwencji w przypadku niewypełnienia założeń.