PKP Cargo ogłosiło przetarg na dostawę pięciu elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymaniowych razem z pierwszą naprawą poziomu P4. Wykonawca zobowiązany jest też do dostarczenia niezbędnej dokumentacji, dostawy zestawu awaryjnego, uzyskania homologacji, przeprowadzenia szkolenia, dostawy oprogramowania, licencji, oznakowania lokomotyw itd.
Lokomotywy mają mieć trzy systemy zasilania (3 kV DC, 15kV i 25kV AC) oraz dopuszczenie do ruchu w Polsce, Czechach, Słowacji, Austrii, Niemczech i na Węgrzech. Przewoźnik wymaga współczynnika niezawodności na poziomie 0,96 dla każdej lokomotywy. Prędkość maksymalną określono na 125 km/h.
Kryteria wyboru wykonawcy to współczynnik gotowości technicznej (10 pkt), współczynnik niezawodności (10 pkt) oraz cena (80 pkt). Oferty można składać do 28 maja. Planowany harmonogram dostaw to luty–kwiecień 2022 roku.
Zakup pięciu lokomotyw wielosystemowych dla PKP Cargo jest elementem projektu rozwoju transportu intermodalnego, na który
PKP Cargo wygrało środki w ramach konkursu CUPT przy udziale ZDG TOR i Multiconsult. Przewoźnik
odebrał w styczniu tego roku pierwszą partię wagonów do przewozu kontenerów dofinansowaną w ramach tego samego projektu.