15 lipca zaczął działać w PKP Cargo Zintegrowany System Wspomagający Zarządzanie w obszarze Modułu SAP - Majątek Trwały. Oficjalnego uruchomienia systemu dokonał Janusz Lach, członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych.
Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane we współpracy SAP Polska z PKP Cargo i PKP Informatyką. System pozwala na monitorowanie składników majątku trwałego, uzyskiwać bieżące informacje o stanie środków trwałych w firmie, np. lokomotyw, wagonów, maszyn, i ich aktualnej wartości, a dzięki temu efektywniej wykorzystywać posiadane środki trwałe.
- Tak się złożyło, że ten nowoczesny system informatyczny klasy ERP uruchamiamy w PKP Cargo w rocznicę wiktorii grunwaldzkiej. To dobry omen - powiedział Janusz Lach. Mam nadzieję, że to kolejne po „Kadrach i Płacach” wdrożone narzędzie wspomagające zarządzanie firmą spełni nasze wspólne oczekiwania.
- System został wdrożony dzięki pełnemu zaangażowaniu wszystkich współpracujących ze sobą zespołów. Założone cele tego rozwiązania, uwzględniające także uproszczenie i zoptymalizowanie ewidencji środków trwałych, udało się jak na tak duży zakres prac zrealizować w rekordowo krótkim czasie – powiedział Jacek Szczepański, dyrektor finansowy SAP Polska.

* Janusz Lach dziękuje zespołom (fot. PKP Cargo).