PKP CARGO uruchomiło system Elektronicznego Listu Przewozowego, który pozwala zlecić usługę przez przeglądarkę internetową. Jest to pierwszy krok do zastąpienia w przyszłości papierowej dokumentacji przewozowej i około przewozowej wersją elektroniczną.
PKP CARGO udostępniło klientom system elektronicznej obsługi listu przewozowego. Taka forma usług PKP CARGO jest dostępna na stronie internetowej przewoźnika www.pkp-cargo.eu.
– Wdrożenie elektronicznego listu przewozowego rozpoczyna sukcesywny proces wymiany tradycyjnej dokumentacji, związanej z procesem przewozowym, na wersją elektroniczną – mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.
Spółka już uruchomiła elektroniczną obsługę przesyłek krajowych, które w pierwszym półroczu
2013r. stanowiły 57,6% przewożonej masy przewoźnika. W kolejnym etapie system będzie obsługiwać również przesyłki międzynarodowe w komunikacji CIM. Następnie dla klientów będzie udostępniona możliwość wymiany kolejnych elektronicznych dokumentów związanych z procesem przewozowym i około przewozowym. Klienci PKP CARGO będą mogli nadawać przesyłki na portalu lub poprzez eksport pliku z własnych systemów do systemu PKP CARGO.
Wdrożenie elektronicznego listu przewozowego pozwala kosztów zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty Klientów PKP CARGO. Docelowo ma to znacząco poprawić szybką wymianę informacji związanych z całym procesem przewozu.
Aplikacja do obsługi elektronicznego listu przewozowego została przygotowana na specjalnie utworzonym portalu klienta, który będzie rozwijany i w przyszłości posłuży klientom do korzystania z innych, usług elektronicznych, które będą sukcesywnie wprowadzane jak np. zamówienie na wagony czy e-Faktura. Portal docelowo będzie spełniać rolę integratora elektronicznych usług PKP CARGO oferowanych klientom.