Prezentacja odbyła się dzięki uprzejmości firm PKP Cargo Cargosped. Terminal kontenerowy w Kobylnicy znajduje się 9 km na wschód od Poznania. Jego otwarcie nastąpiło w tym roku. Terminal obsługuje wszystkie typy intermodalnych jednostek transportowych: kontenerów wielkich 20', 30', 40' i 45', nadwozi wymiennych, naczep samochodowych, izotermicznych jednostek ładunkowych oraz kontenerów o podwyższonej kubaturze typu HIGH CUBE.
Jego dobowa zdolność przeładunkowa to 400 kontenerów, naczep lub nadwozi. Z tego terminala między innymi dowożone są części do montażu w zakładach Volkswagena w Poznaniu. Uczestnicy spotkania mieli okazję z bliska przyjrzeć się pracy czołowych wózków widłowych o udźwigu do 40 ton.
O wyborze lokalizacji terminalna zadecydowało między innymi bardzo korzystne położenie komunikacyjne Kobylnicy w bezpośrednim sąsiedztwie głównych europejskich linii kolejowych - AGC i AGTC, E -20 Kunowice - Poznań - Warszawa - Terespol oraz E -59 Świnoujście - Poznań - Wrocław - Chałupki, jak również głównych dróg krajowych: nr 11 Cieszyn - Katowice - Poznań -Kołobrzeg, nr 5 Kudowa - Wrocław - Poznań - Gdańsk, nr 2 / A2 Słubice - Poznań - Warszawa - Terespol.
Podjęciu decyzji o inwestycji w położony niedaleko lotniska szybowcowego terminal pomogło także zlokalizowanie w niedalekim Antoninku fabryki montażowej samochodów Skody. Obecnie halami w Antoninku zarządza Volkswagen i jak zaznacza współgospodarz spotkania dyrektor poznańskiego zakładu przewozów PKP Cargo Mirosław Bartkowiak, jest to jeden z kluczowych partnerów Cargo w Wielkopolsce.
Inwestycje drogowe w regionie również są niezwykle ważne dla poznańskiego zakładu PKP Cargo. Samochody i złom dominują w statystykach ładunków wysyłanych, natomiast wśród towarów przywożonych najwięcej jest kamieni i żwiru, kolej bowiem świadczy usługi dowozu materiałów do budowy wielkopolskich dróg i autostrady. Terminal kontenerowy w Kobylnicy jest też w dużej części poligonem doświadczalnym przed uruchomieniem Wielkopolskiego Centrum Logistycznego we Franowie koło Poznania, którego ma stać się (budowa ruszyć ma w 2006 roku) częścią.

PKP Cargo wspólnie ze szwajcarską firmą Hupac i prywatnym niemieckim przewoźnikiem Rail4Chem, uruchomiła międzynarodowy pociąg transportu kombinowanego relacji Antwerpia - Merseburg - Poznań Franowo z grupą wagonów skierowaną do i z terminali kontenerowych w Kobylnicy k/Poznania, Warszawie Pradze oraz Sławkowie. Pociąg przewozi kontenery, naczepy siodłowe i nadwozia wymienne. Kursuje 3 razy w tygodniu. Jego wyjazd z Polski odbywa się w poniedziałki, środy, piątki a przyjazd w środy, piątki i niedziele. Rozkład jazdy tego intermodalnego pociągu jest tak skonstruowany, że nadjeżdżające z dwóch kierunków składy pociągów spotykają się na granicy polsko-niemieckiej. Wówczas następuje wymiana lokomotyw. To znacznie skraca jego przejazd. Pociąg dostarcza ładunki terminalu w Kobylnicy, który w przyszłości wejdzie w skład centrum logistycznego w Poznaniu.

Terminal w Kobylnicy już teraz stanowi istotny element łańcucha przewozów kombinowanych świadczonych przez PKP Cargo. W tym roku PKP Cargo wspólnie ze szwajcarską firmą Hupac i prywatnym niemieckim przewoźnikiem Rail4Chem, uruchomiła międzynarodowy pociąg transportu kombinowanego relacji Antwerpia - Merseburg - Poznań Franowo z grupą wagonów skierowaną do i z terminali kontenerowych w Kobylnicy k/Poznania, Warszawie Pradze oraz Sławkowie. Pociąg przewozi kontenery, naczepy siodłowe i nadwozia wymienne. Kursuje 3 razy w tygodniu. Jego wyjazd z Polski odbywa się w poniedziałki, środy, piątki a przyjazd w środy, piątki i niedziele. Rozkład jazdy tego intermodalnego pociągu jest tak skonstruowany, że nadjeżdżające z dwóch kierunków składy pociągów spotykają się na granicy polsko-niemieckiej. Wówczas następuje wymiana lokomotyw. To znacznie skraca jego przejazd. Pociąg dostarcza ładunki terminalu w Kobylnicy. Dla firmy Hupac to połączenie stanowi element międzynarodowej sieci przewozów intermodalnych.

W zeszłym roku PKP Cargo w systemie intermodalnych przewiozła 2,4 mln ton ładunków tj. 10% więcej niż rok wcześniej. Prawie w całości odbywają się one w komunikacji międzynarodowej( import, eksport, tranzyt). Każdej doby Spółka uruchamia kilkadziesiąt logistycznych pociągów intermodalnych do Niemiec, Włoch, Szwecji, Czech, Węgier i Austrii. Obecnie prowadzi prace nad uruchomieniem szybkiego intermodalnego wahadłowego pociągu o roboczej nazwie "Blue Shuttle Train", pomiędzy krajami skandynawskimi oraz portami polskiego wybrzeża a terminalem w Wiedniu.

Świadczący usługi spedycji kolejowej Cargosped, który współzarządza terminalem w Kobylnicy, jest w 100% własnością PKP S.A., ale już wkrótce ma wejść w skład grupy kapitałowej PKP Cargo. Oprócz Cargospedu spółka otrzyma udziały w polskich spółkach: Cargosped Sp. z o.o. , Międzynarodowa Spedycja Mirtrans Sp. z o.o. , Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans Sp. z o.o. i zagranicznych: POLZUG, Bureau Central de Clearing i Intercontainer-Interfrigo.