Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo chce zlikwidować dębicką lokomotywownię - pracownicy zdesperowani

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-01-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paulina Sroka, Nowości24, 29 stycznia 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo chce zlikwidować dębicką lokomotywownię - pracownicy zdesperowani
Ponad 200 ludzi żyje w strachu, że straci pracę. Ostateczna decyzja zapadnie prawdopodobnie pod koniec lutego. Ale już teraz wiadomo, że likwidacja lokomotywowni w Dębicy jest właściwie przesądzona.

- Mamy kryzys gospodarczy. Nasi klienci rezygnują z przewozów. Musimy jakoś ten okres przetrzymać i przeprowadzić koncentrację lokomotyw - tłumaczył podczas wczorajszego spotkania z pracownikami dębickiej lokomotywowni, Witold Bawor, prezes zarządu PKP Cargo S.A.

Decyzja jest, nie ma decyzji

”Koncentracja lokomotyw” dla Dębicy, oznacza w praktyce likwidację tutejszej lokomotywowni. O swoją pracę boi się ok. 220 ludzi.

- Jeszcze żadne decyzje nie zapadły. Na razie rozmawiamy tylko o projekcie. Prawdopodobnie koniec lutego wszystko wyjaśni - uspokajał zebranych prezes Bawor.

- Jak to nie zapadły? Przecież mamy dokument, który likwidację przesądza - denerwował się Ryszard Dudek, przewodniczący Podkarpackiego Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.

Na dowód przedstawił pismo z 26 stycznia, pod którym podpisał się Ignacy Góra, naczelnik wydziału eksploatacji lokomotyw w Cargo, również obecny na spotkaniu.

- Pan Góra w piśmie wydaje polecenia przekazania naszych lokomotyw do Tarnowa i Nowego Sącza. Skoro jest taka decyzja to o czym, my tu dzisiaj dyskutujemy? - pytał Dudek.

- Tego dokumentu nie ma. Anuluję tę decyzję - odpowiedział Bawor.

Chcą żebyśmy sami się zwolnili

Deklaracja prezesa nie uspokoiła załogi. Nie chcą dojeżdżać do pracy do Tarnowa lub Nowego Sącza.

- Chcecie, żeby ludzie sami się pozwalniali - irytował się jeden z pracowników Stanisław Aksamit. - Ja już raz byłem w takiej sytuacji. Przez sześć lat dojeżdżałem kilkadziesiąt kilometrów do pracy na kolei. Poza domem spędzałem po 16 godzin i więcej.

Inni oburzali się, skąd w ogóle pomysł, żeby pracę Dębicy przejął znacznie gorzej wyposażony Tarnów.

- Tam nie ma warunków, żadnego zaplecza. Logicznie byłoby przenieść ludzi z Tarnowa do nas - przekonywał Ryszard Dudek.

- A Nowy Sącz? Przekazanie tam lokomotyw, to pchanie dobrze prosperującego zakładu w szambo - mówił wprost Ireneusz Góralski z PZZMK.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w ramach protestu pracownicy są gotowi do blokady węzłów kolejowych.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5