Na praktycznie całym 1,5-kilometrowym odcinku bajpasu kartuskiego realizowanym przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna zostały już ułożone tory.
Przed tygodniem spółka PKM opublikowała zdjęcia, na których widać już tory na prawie całym odcinku bajpasu kartuskiego realizowanego przez spółkę. Jak pisaliśmy,
również na styku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z bajpasem kartuskim widać już coraz wyraźnie, jak będzie wyglądało połączenie obu linii.Jak informuje spółka, obecnie postępują prace związane z: Pracami konstrukcyjnymi nad wiaduktem drogowym WD5 i przepustem P4. przytwierdzaniem szyn do podkładów, branżą sanitarną oraz konstrukcyjną w rejonie dojścia do przejścia pod torami PT2.
Pomorska Kolej Metropolitalna, która zarządza linią i odbudowuje 1,5 kilometrowy fragment bajpasu (pozostałe 15 kilometrów linii odbudowuje PKP PLK), opublikowała zdjęcia z miejsca, gdzie podstawowa linia PKM będzie łączyła się z bajpasem. Po odbudowie „bajpasu” będzie możliwy szybki dojazd do Kartuz w czasie remontu linii odcinka linii 201 od Kościerzyny do Gdyni, który jest planowany na następne lata. Nie będzie konieczności organizowania komunikacji zastępczej. Część pociągów łączących Gdańsk z Kartuzami na stałe zostanie na odbudowanej linii, gdzie trwa także odbudowa przystanków i budowa nowych.
Otwarcie całej linii do ruchu, zarówno odcinka, który remontuje PKP PLK, jak i PKM,
spodziewane jest w pierwszej połowie 2023 roku.