Pomorska Kolej Metropolitalna otworzyła oferty w przetargu na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej dla odbudowy fragmentu linii 234 między Kokoszkami a trasą PKM. Połączenie będzie stanowić element tzw. bajpasu kartuskiego, czyli trasy objazdowej na czas modernizacji linii 201. Złożone oferty znacznie przekraczają budżet zamawiającego.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 na odcinku Kokoszki – Gdańsk Kiełpinek wraz z budową przystanku Gdańsk Karczemki. Prawem opcji objęte jest opracowanie raportu oddziaływania na środowisko. Koncepcja ma zostać wykonana w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy, natomiast raport środowiskowy – w terminie dwóch miesięcy od otrzymania przez wykonawcę informacji o konieczności opracowania takiego raportu.
W sumie w zakresie prac przypadających na PKM niezbędne jest dobudowanie ok. półtora kilometra trasy. Planowany jednokrawędziowy przystanek Gdańsk Karczemki zostanie zlokalizowany pomiędzy przystankiem PKM Gdańsk Kiełpinek a stacją Gdańsk Kokoszki. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
W piątek (29 marca) minął termin składania ofert. Zamawiający planował przeznaczyć na ten cel 598,6 tys. zł brutto. Wszystkie oferty znacząco przekraczają kosztorys. Infra – Centrum Doradztwa proponuje 977,9 tys. zł, Transprojekt Gdański – 1,025 mln zł, a Multiconsult Polska – 1,464 mln zł. "Obecnie wszystkie oferty zostaną dokładnie przeanalizowane. W zależności od tych analiz podjęta zostanie decyzja albo o zwiększeniu środków na realizację tego postępowania, albo o ewentualnym unieważnieniu przetargu i powtórzeniu go" – informuje PKM.
Przebudowana i odbudowana linia nr 234 ma stanowić trasę objazdową w czasie modernizacji linii 201 na odcinku z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Realizacja robót budowlanych na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa wyłączy możliwość bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Gdańskiem a Kartuzami po linii PKM i dalej po linii kolejowej nr 201 i 229