Z redakcją ,,Rynku Kolejowego" skontaktował się Czytelnik, który ma zastrzeżenia do sposobu realizacji modernizacji linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Piotrkowem Trybunalskim.
Pan Jerzy codziennie obserwuje postępy prac remontowych. Na odcinku linii nr 1 między Częstochową a Piotrkowem Trybunalskim zauważa, jak twierdzi, sporo niedociągnięć.
– Na stacji w Piotrkowie Trybunalskim, na zmodernizowanym peronie 2 umieszczono 4 ławki, ale nie postawiono wiat. Z kolei przy zejściu z peronu nr 2 na ulicę Słowackiego zablokowane było przejście pod kładką, w wyniku czego piesi mieli wychodzić na ruchliwą jezdnię na przejeździe kolejowym – twierdzi.
Pojawiły się też inne problemy, tak jak zablokowany dostęp do peronu 1, mimo zakończenia remontu toru, czy zbyt późne zapowiedzi odjazdów pociągów. Szwankowała także informacja pasażerska wewnątrz budynku dworca.
– Te tablice w ogóle są nieaktualne, pokazują przyjazdy i odjazdy pociągów w dni robocze przez cały tydzień – napisał do nas inny Czytelnik, Piotr Szymański.
PKP PLK: Spokojnie, remont trwa
– Rewitalizacja trasy Częstochowa – Koluszki, zgodnie z umową, zostanie zakończona w połowie roku. Na razie wykonawca prac na peronach zainstalował wiaty na mniejszych przystankach. Około miesiąca potrwają jeszcze prace związane z instalacją większych wiat m.in. w Piotrkowie i Radomsku – uspokaja Maciej Dutkiewicz z PKP PLK SA.
– Peron nr 1 ze względu na zalecenia konserwatorskie związane m.in. z koniecznością odpowiedniego przeprowadzenia remontu wiaty jest objęty oddzielnym zadaniem, które wykonamy w tym roku. Z kolei wiata na peronie 2 pojawi się na przełomie lutego i marca – dodaje.
Po skargach jest trochę lepiej
Po naszej rozmowie z przedstawicielami PKP PLK i przekazaniu im skarg podróżnych, na dworcu w Piotrkowie Trybunalskim nieco się poprawiło. Otwarto przejścia przez ogrodzenie peronu, dzięki czemu podróżni i piesi nie muszą już pokonywać torowiska, wkraczając na jezdnię. Kilka dni później barierki grodzące dotychczas peron 1 zdemontowano w ogóle.
– Każdy podróżny w Piotrkowie może skorzystać z przejścia w poziomie szyn zabezpieczonego rogatkami – zapewnił nas rzecznik PLK Maciej Dutkiewicz.