W dniach 2 i 5 maja Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Transportu Publicznego zrealizowało pilotaż połączeń Kolej+Bus na trasie Koronowo - Stronno - Bydgoszcz. Na odcinku Koronowo - Stronno - Koronowo kursował autobus Stowarzyszenia dowożąc pasażerów do pociągów w/z kierunku Bydgoszczy.
Od dekad postuluje się budowę ośmiu kilometrów toru z Koronowa do linii kolejowej nr 201 w okolicach stacji Stronno, aby w ten sposób utworzyć połączenie kolejowe Koronowa z Bydgoszczą i rozwiązać problemy komunikacyjne. Budowa krótkiego ośmiokilometrowego odcinka toru stworzy również alternatywny ciąg Bydgoszcz - Tuchola, ponieważ do Koronowa dociera linia kolejowa nr 241 Tuchola - Koronowo.
Stowarzyszenie proponuje do czasu budowy toru kolejowego połączenia z wykorzystaniem dowozowej linii autobusowej z Koronowa do Stronna zsynchronizowanej z pociągami w/z kierunku Bydgoszczy. Obecnie przejazd autobusem z Koronowa do Bydgoszczy trwa 54 minuty a bilet kosztuje 14 zł, propozycja Stowarzyszenia jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna dla pasażera ponieważ podróż łączona uwzględniając czas przesiadki zajmuje około 30 minut, a bilet na pociąg kosztuje 6,50zł. Przejazd autobusem był bezpłatny.
– Budowa linii kolejowej z Koronowa by utworzyć połączenie z Bydgoszczą to temat od lat obecny w przestrzeni publicznej i dokumentach strategicznych samorządów w tym regionie. Projekt udało się zakwalifikować do pierwszego, a później do drugiego etapu programu Kolej Plus. Niestety do realizacji projektu zabrakło zaledwie ok 300tyś zł. Dzisiaj potrzebna jest realizacja tego zadania, a samorządy i Stowarzyszenie mają nadzieję, że uda się do tego przekonać nowego Ministra Infrastruktury. Zadanie to jest również ujęte w planie inwestycji strategicznych PKP PLK do 2030 roku – powiedział Rafał Wąsowicz, prezes stowarzyszenia.
– Na papierze ta linia jest wszędzie, ale brakuje decyzji o jej budowie. Przez dwadzieścia lat Polski w Unii Europejskiej zbudowaliśmy kilka tysięcy kilometrów dróg ekspresowych i autostrad a jest problem z budową ośmiu kilometrów toru – dodaje.
W realizacji pilotażu udział wzięli wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury; 2 maja Paulina Matysiak, a 5 maja Stanisław Lamczyk. Oboje parlamentarzyści zadeklarowali ścisłą współpracę na rzecz realizacji budowy brakującego odcinka toru, który choć krótki to strategiczny dla rozwoju wielu gmin i ograniczenia liczby wjeżdżających samochodów do Bydgoszczy od strony północnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.