fot. Monikoska, lic. CC BY 3.0Stacja Trzcianka na linii nr 203
W pierwszym kwartale tego roku dość często pociągi na trasie Piła Główna – Krzyż były odwoływane. Zdarzało się też, że w zamian za niezrealizowany kurs w trasę nie wyjeżdżały autobusy zastępcze. Na problemy miała wpłynąć m.in. sytuacja taborowa przewoźnika.
Jak poinformowali nas czytelnicy, na trasie Piła – Krzyż w Wielkopolsce w pierwszych miesiącach tego roku dochodziło do regularnych problemów z kursowaniem pociągów regionalnych. Doniesienia o odwołanych kursach na tym odcinku linii kolejowej nr 203 potwierdził przewoźnik uruchamiający przewozy na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Polregio. Utrudnienia miały występować w okresie od początku stycznia do 8 marca.
Kilka razy nie wyjechał ani pociąg, ani autobus
Spółka przedstawiła nam szczegółowy wykaz odwołanych w tym czasie pociągów. Wynika z niego, że w styczniu nie odbyło się dziesięć kursów, w tym aż cztery 18 stycznia. W tym miesiącu trzy razy zdarzyło się, że przewoźnik nie podstawił autobusów zastępczych. Sytuacja zauważalnie pogorszyła się w lutym. Wówczas pociągi nie wyjechały w trasę łącznie 23 razy. 9 lutego nie zrealizowano pięciu kursów, trzy dni później – sześciu. W ciągu miesiąca czterokrotnie podróżni nie mogli liczyć na autobusową komunikację zastępczą.
Za okres największych problemów można uznać początek marca. W ciągu ośmiu dni nie zrealizowano 21 kursów. Tylko 8 marca odwołano 11 pociągów. – Uruchomiona była wówczas komunikacja zastępcza – zapewnia nas Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Z przedstawionego nam wykazu wynika, że w marcu nie zdarzyło się, by nie zorganizowano autobusów rozwożących pasażerów.
Rezerwowa lokomotywa uległa awarii
Feralnego dnia normalnie – a więc po szynach – realizowane były kursy wykonywane taborem stacjonującym w Chojnicach. Zastępcza komunikacja autobusowa była zaś niezbędna w zamian za pociągi, które planowo wystawia wielkopolski zakład spółki. Nasz rozmówca tłumaczy zaistniałe trudności sytuacją taborową tej jednostki.
– Odcinek Piła – Krzyż jest obsługiwany przez trzy autobusy [szynowe] dzierżawione od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. W rezerwie posiadamy lokomotywę SU42 i jeden wagon – wylicza Dominik Lebda. Jeden z pojazdów będących własnością województwa przechodzi obecnie naprawę poziomu P4, która ma zakończyć się pod koniec maja. – W związku z tym korzystamy z rezerwowej lokomotywy, która 8 marca miała defekt – usłyszeliśmy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.