Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pietrzykowski: Jednym z głównych wyzwań Polregio wymiana taboru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pietrzykowski: Jednym z głównych wyzwań Polregio wymiana taboru
fot. Adam Okuń
Największy regionalny przewoźnik pasażerski musi wymienić swój przestarzały tabor, by być przygotowanym na szersze wejście zagranicznych operatorów na polski rynek. Powinien skupić się także na pozyskiwaniu nowych pracowników, bo w perspektywie kilku lat rola kolei pasażerskiej powinna się zwiększyć. Aby jednak spółka odczuła pozytywne skutki zmian rynkowych, musi uporać się z dużymi wyzwaniami.

– Nie jest tajemnicą, że tabor, którym dysponujemy, jest przestarzały – mówił podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu Krzysztof Pietrzykowski, prezes zarządu Polregio. Wiek eksploatowanej floty ma przy tym nie ułatwiać największemu przewoźnikowi kolejowemu przygotowania się do działania w warunkach szerszej konkurencji na polskich torach. Doprowadzenie do praktycznie całkowitej wymiany pojazdów przedsiębiorstwa jest więc jednym z głównych zadań, jakie stawiają przed sobą powołane niedawno władze spółki.

Przewoźnik liczy na duże dofinansowanie unijne

Polregio nie będzie zdaniem prezesa w stanie dokonać tego skoku bez istotnego wsparcia z funduszy unijnych. – W latach 2016 – 2023 spółka zakupiła siedem nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. To najlepiej oddaje skallę wyzwań, przed jakimi stoimy – opisywał. Dodał, że aktualna średnia wieku taboru przewoźnika wynosi ok. 40 lat.

Przedstawiciel ogólnopolskiego operatora zadeklarował, że dołoży wszelkich starań, by do pozyskania nowego taboru doszło, i prowadzi w tym kierunku rozmowy z rządem. Podkreślał także, że zamierza współpracować ze wszystkimi przewoźnikami regionalnymi, by przeciwdziałać zjawisku wykluczenia komunikacyjnego, które jest w jego opinii związane m.in. z procesem likwidacji połączeń na trasach lokalnych, jaki miał miejsce po transformacji ustrojowej. – Wszyscy wiemy, co działo się z poszczególnymi liniami od lat 90. - zauważył.

Konkurencja powinna podnieść jakość usług

W opinii Pietrzykowskiego konkurencja na rynku przewozów pasażerskich jest potrzebna dla zapewnienia wysokiej jakości usług dla pasażera. – To oczywiście rodzi pewne wyzwania, ale to pasażer musi być w centrum naszych zainteresowań – stwierdził. Dowodem na takie spojrzenie na kolej ma być niedawne podpisanie odpowiednich porozumień wprowadzających honorowanie biletów miejskich lub aglomeracyjnych we Wrocławiu i Szczecinie.

Poza kwestiami taborowymi problemem przewoźnika są także kadry. Prezes Polregio mówił o konieczności zachęcania młodych ludzi do związania się z branżą kolejową jako przyszłościową w kontekście konieczności ograniczania emisji zanieczyszczeń generowanych przez sektor transportu. Krótkofalowym celem ma być zaś zatrzymanie na kolei pracowników tracących zatrudnienie w PKP Cargo. Niedobór personelu bywa bowiem odczuwalny już teraz, np. w okresie letnim brakowało maszynistów mogących prowadzić rozkładowe pociągi na Podkarpaciu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Biznes

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Railpool Polska 27 listopada 2024

Polregio już nie pojedzie z Zielonej Góry do Wrocławia

Pasażer

Delikatne spadki zatrudnienia u kolejowych zarządców infrastruktury

Infrastruktura

Delikatne spadki zatrudnienia u kolejowych zarządców infrastruktury

Urząd Transportu Kolejowego 23 listopada 2024

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Biznes

Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku

Railpool Polska 27 listopada 2024

Polregio już nie pojedzie z Zielonej Góry do Wrocławia

Pasażer

Delikatne spadki zatrudnienia u kolejowych zarządców infrastruktury

Infrastruktura

Delikatne spadki zatrudnienia u kolejowych zarządców infrastruktury

Urząd Transportu Kolejowego 23 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5