PKP Intercity poprosiło firmy Alstom, Siemens i Stadler o złożenie ostatecznych ofert na zakup co najmniej 42 pociągów piętrowych. Poznamy je w lipcu, po czym jeszcze w tym roku zostanie podpisana umowa na ich dostawę wraz z 30-letnim utrzymaniem.
PKP Intercity prowadzi przetarg na zakup 42 piętrowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia zamówienia o 30 kolejnych jednostek. W ostatnim czasie
zakończono dialog konkurencyjny ze wszystkimi zainteresowani, a więc Siemensem, Alstomem oraz Stadlerem.
Jak przekazał właśnie Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, dziś, 17 kwietnia, przewoźnik przystąpi do ostatniego etapu przetargu.
– Dziś po południu poprosimy o złożenie ofert ostatecznych! Będziemy je mieli w lipcu. Kontrakt chcemy podpisać w tym roku. Od razu potem przystąpimy do przetargu na pociągi KDP (
więcej o nim tutaj - przyp. red.) – przekazał prezes PKP Intercity.
Ciągle czekamy też na dokładną specyfikację nowych pojazdów, która powstała w trakcie dialogu konkurencyjnego z wykonawcami. Wiemy na pewno, że pociągi rozpędzą się do co najmniej 200 km/h i będą dwunapięciowe, co pozwoli im na wjazd na linie KDP budowane w ramach projektu CPK.
Przypomnijmy, że zakup 42 jednostek wraz z 30-letnim utrzymaniem
ma wartość około 10 mld złotych, natomiast po rozszerzeniu zamówienia o kolejnych 30 pojazdów całkowita wartość zakupu oraz utrzymania taboru ma wynieść około 17 mld złotych.
“Piętrusy”
mają jeździć na trasach promieniście wybiegających z Warszawy, a więc na odcinkach do Białegostoku, Olsztyna, Terespola, Kielc oraz Krakowa. Opcjonalnie dojadą również do Lublina lub Poznania.