Od 16 września prywatny operator RegioJet, wykonujący przewozy na linii Bratysława – Komarno na Słowacji, obsługuje tą linię wagonami piętrowymi. Wprowadzenie do ruchu zakupionych z DB Regio piętrowych wagonów Bombardiera zajęło przewoźnikowi zaledwie 4 miesiące.
O tym, że kolejnym zakupem RegioJet będą wagony piętrowe (oprócz tego spółka kupuje
wagony kuszetki i m.in. nowe
elektryczne zespoły trakcyjne z polskiej Pesy)
pisaliśmy w maju 2019. Przyczyną, dla której RJ wprowadza do ruchu wagony piętrowe, jest skokowy wzrost liczby pasażerów na linii Bratysława – Komarno, związany także z tym, ze linia weszła wkład systemu komunikacji miejskiej Bratysławy. Linia padła ofiarą własnego sukcesu: liczba pasażerów od 2012 roku, czyli od momentu wejścia na trasę prywatnego operatora, wzrosła 6-krotnie.
Na razie wagony wprowadzono na te z kursów, które w ostatnich miesiącach ledwo już mieściły pasażerów. Wagony pozostają na razie w starym, czerwono-białym malowaniu Deutsche Bahn, oklejono je tylko logiem RegioJet a wewnątrz umieszczono stosowne regulaminy. Wagony przeszły oczywiście przeglądy i drobne naprawy. Czterowagonowe zestawy prowadzone są po w większości niezelektryfikowanej i jednotorowej linii do Komarna przez spalinowe lokomotywy Siemens Eurorunner, wypożyczone od Beacon Rail Leasing. RegioJet zakupił 10 wagonów piętrowych. Wyprodukowano je w połowie lat 90-tych.