Na ogłoszone przez PKP Intercity zapytanie ofertowe w sprawie ewentualnego zakupu piętrowych ezetów zgłosiło się aż sześciu producentów. Ich propozycje mogą stać się alternatywą dla bardzo drogiej oferty konsorcjum Pesa-Newag w powtarzanym i nierozstrzygniętym przetargu na piętrowe zestawy push-pull.
Jak poinformowało nas PKP Intercity, na zapytanie dotyczące dostawy fabrycznie nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych odpowiedzi udzieliło 6 producentów: Stadler, Alstom, Skoda, Newag, Pesa, Siemens. Niestety, jak twierdzi przewoźnik, oferty są złożone i przedstawianie konkretnych cen nie wchodzi w grę.
– Ze względu na złożoność poszczególnych ofert, na tym etapie nie jesteśmy w stanie podać konkretnych cen – napisał Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Dodaje też, że żadne decyzje dotyczące rozstrzygnięcia przetargu na pojazdy typu push-pull oraz ewentualnego ogłoszenia przetargu „zastępczego” na piętrowe ezety nie zapadły. Newag, który jest partnerem konsorcjum Pesa-Newag w przetargu na push-pulle, raczej chłodno wypowiadał się
o swoim udziale w ewentualnym przetargu na ezety.
To, że wziął udział w konsultacjach nie oznacza wcale, że weźmie udział w przetargu.
– Obecnie prowadzone są analizy odnośnie tych dwóch projektów. PKP Intercity wystąpiło do konsorcjum, które złożyło ofertę na push-pulle, o przedłużenie terminu związania z ofertą do 9 kwietnia – dodał Cezary Nowak.
O ostatniej, bardzo drogiej ofercie w przetargu na push-pulle,
pisaliśmy tutaj.